Общо показвания

вторник, 6 септември 2016 г.

The Goodreads Tag



Изобщо не обичам да правя тагове,но този не мога да го пропусна,защото става въпрос за така любимият ми Goodreads.Ако сутрин хората си пият кафето с Facebook,то аз (изненадаа) си го пия,заровена в това какво четат хората :)

1.Коя беше последната книга, която маркирахте като прочетена?
Преди няколко минути Джули Мърфи-"Бухтичка"

2.Кои са книгите, които четете в момента?
Дженифър Донъли -"Тези плитки гробове"
3.Коя книга добавихте последно към списъка си за четене?
Накрая на моите 22 страници to-read се мъдри Али Новак-"Сърца за разбиване"
Когато среща Оливър Пери, Стела няма представа, че той е водещият вокалист на „Хартбрейкърс“.
А Оливър не знае, че тя е единственото момиче на света, което не харесва музиката му.
След като сестра й се разболява, Стела Самюълс мисли единствено как да я разсее от мрачните й мисли. Животът й до такава степен се върти около Кара, че тя се отказва да учи в университет, за да бъде до нея. Стела би направила всичко за сестра си – дори да чака на опашка за автограф от „Хартбрейкърс“. И то цели четири часа. Е, поне среща хубаво момче с прекрасни сини очи, докато си купува кафе. Жалко, че няма да го види отново.
Само че животът й внезапно се превръща в истинска сладникава любовна песен. Защото момчето от кафенето е Оливър Пери – водещият вокалист на „Хартбрейкърс“. И макар че тя нарича музиката му боклук, Оливър й дава телефонния си номер и дори цитира реплики от любимия й филм. О, Господи, какво става с живота й?
Но как би могла Стела да бъде с Оливър – да се среща с него, да се смее с него и да лудуват с останалите от групата – когато сестра й е болна от рак и може би умира?

4.Коя е следващата книга, която сте запланували да прочетете?
Двоумя се между Рей Бредбъри -"Вино от глухарчета" и Патрик Нес-"Жената жерав",но най-вероятно ще бъде нещо друго.Аз съм зодия везни и отделям много излишно време в чудене и най-накрая избирам нещо съвсем различно.Заложено е в мен.

5.Използвате ли системата за оценяване на Goodreads?
Не мисля,че имам книга с по-малко от 4 звезди от 5,но дори и да е така е огромна рядкост.Не обичам а и не мога да оценям негативно книгите,които чета.Почти ги чувствам като мои бебчета и за да съм отделила време на дадено заглавие,значи си заслужава четворката.Другите,които не ми харесват така или иначе биват зарязвани някъде по пътя и не стигам до техния край,камо ли до оценяване.

6.Изпълнихте ли своето читателско предизвикателство за 2016 година?
Ами то има още доста време,но тази година умишлено си поставих по-постижима цел за прочетени книги на фона на това,че в живота ми има ново съкровище и като мама вече нямам толкова време за четене.Но до тук мисля се справям добре - 44 от 60 заглавия.Прогрес може да видите ТУК .По принцип винаги си поставям 100.

7.Имате ли wishlist?
Цели 432 заглавия до тук и постоянно се множат.

8.Коя е следващата книга, която планирате да си купите?
"Златният мост" от Ева Фьолер,защото имам първата част.

9.Имате ли любими цитати, които обичате да споделяте?
Цитатите са безкрайно много,но затова пък ще ви споделя любимото ми стихотворение.
“Прощално” е едно от двете предсмъртни стихотворения на Вапцаров, написано е през юли 1942г. , когато поетът е бил разпитван в Дирекция на полицията, а няколко часа по-късно разстрелян. Творбата остава в българската литература като едно от най-красивите и искрени любовни послания, наситена със силен автобиографичен характер. Двете строфи концентрират в себе си бурята от емоции ицелият вътрешен драматизъм на преживяванията на един горд и несломим дух, изправен пред лицето н смъртта. Лирическият герой се прощава с любимата, мисълта му е съсредоточена върху възможното запазване и след смъртта на любовното чувство. Много повече от поетическа дарба се изисква, за да се напише подобен текст пред лицето на смъртта- необходима е духовна устойчивост спрямо неизбежното настъпване на края.

ПРОЩАЛНО

На жена ми

Понякога ще идвам във съня ти
като нечакан и неискан гостенин.
Не ме оставяй ти отвън на пътя –
вратите не залоствай.

Ще влезна тихо. Кротко ще приседна,
ще вперя поглед в мрака да те видя.
Когато се наситя да те гледам –
ще те целуна и ще си отида.
Никола Вапцаров

10.Кой е любимият ви автор?

Ето тук вече ме хванаха на тясно.Многооо труден въпрос.Но нека изброя някои,които ми идват на ум веднага без да се замислям : 

Касандра Клеър,Марина Фиорато,Сюзън Елизабет Филипс,Мирослав Пенков,Джоджо Мойс,Мариса Мейър,Лейни Тейлър,Брандън Сандърсън,Сара Адисън Алън,Стефани Пъркинс,Питър В. Брет,Чарлз Дикенз,Емили Бронте,Фредрик Бакман и др.


11.Присъединили ли сте се към някои групи ?
Към няколко,които в последствие изобщо не следя.Единствената,която ми е интересна и не съжалявам,че съм последвала е Emma's Book Club - Our Shared Shelf на Ема Уотсън.

12.Колко книжни рафтчета имате в Goodreads?
Имам шест рафтчета:
All,Read,Currently-reading,To-read,To-read english,Моето детство.


Няма коментари :

Публикуване на коментар