Total Pageviews

Sarah J. Maas -"Crown of Midnight" / Сара Дж.Маас-"Среднощна корона" (Книга 2 от поредицата "Стъкленият трон")

"Среднощна корона"е толкова по-добра от първата част,че чак нямам
думи.Началото,средата,края...всичко беше толкова неочаквано,че чак ми се прииска да я започна от начало,но имам още две книги от поредицата и няма време за чудене и маене.


Издателство :Егмонт България
Страници: 416

Лилиан Гордайна е отдавна в миналото и вече надали има човек в цялото кралство,който да не знае,че това нежно и красиво момиче всъщност не е празноглава хубавица,бореща се за вниманието на  принца,а най-опасният асасин на Адарлан.Успяла да се пребори за мястото на кралски убиец,Селена е по-натоварена от всякога.Списъка с хора,в които краля вижда заплаха и иска тяхната смърт расте,а с това и отговорностите на асасина.
Красивите рокли и бижута са заменени с черна туника и панталони.Пищните прически са отстъпили място на плитка и стоманен поглед.Призрак с празни очи.
И въпреки,че героите са същите-и добрите и лошите,имаме и доста нови лица.
Бунтовническа сила назрява в сърцето на столицата под носа на деспотичния крал,а невиждани страшни сили надигат глава,търсейки жертви,с които да задоволят древния си глад.
Историята се завихря,вкопчвайки Селена,Дориан,Нехемия и Каол в низ от приключения,изпълнени с опасности и предизвикателства на духа и тялото.
Голяма част от тях се развиват в катакомбите на библиотеката на Стъкленият замък,разкривайки невиждано зло.
Хареса ми,че вече имаме по-всеобхватен поглед на света изграден от Сара Дж.Маас.Не само елфи и странни същества изникват измежду страниците,а и вещици като баба Жълтонога и клана на Черноклюните.
Източник
В основата на цялата история се крие загадка за три ключа,тайно създадени и крити до сега заради силата да отварят портите към всеки съществуващ свят.Мисия и задача на Селена е да открие къде са те сега и да ги опази от лапите на краля,макар злото да е на половина сторено.Според асасина той вече владее поне един от тях,замисляйки пъклени планове как да завладее и останалата част от света,или по правилно да кажем пороби.Груб,зъл и безкрайно лош,главата на Адарлан е най-неподходящият човек в чийто ръце би могла да попадне подобна комбинация-ключовете,сила и контрол.Властта е последното нещо,което той трябва да притежава,но къде с подлост,хитрост и черна магия той контролира нужните хора,за да остане на престола.
В първата част Сара Дж.Маас пуска трохичка по трохичка въпроси,чиито отговори няма как да не потърсим във втората част,а най-готиното е,че наистина ги откриваме и те са много по грандиозни,отколко съм очаквала.А на тяхно място застават още повече въпроси за
миналото,настоящето и бъдещето на най-страшният убиец на Адарлан.
И ако в първата част се запознахме с едно високомерно,нахакано и несломимо момиче,излязло от най-големият ад за да възкръсне сред живите и да се опита да събере себе си след предателството и загубата на най-близките,тук вече ставаме свидетели на силата на Селена и на това,на което тя действително е способна.С кръв тя полага най-тежката клетва и тя е да освободи Ейлве.Тя е смъртоносно и опасно оръжие,което особено на края виждаме в действие.Страхотно!!!


"Никога няма да простя,нито да забравя."

Разбира се не на последно място искам да подчертая,че любовната линия в книгата беше повече от интригуваща.Както споменах на края на първата част,любопитството яко ме глождеше кой от двамата ще избере Селена.Интелигентния,начетен,наперен,самовлюбен и обичащ книгите принц по който въздишат всички девойки в кралството?

Или милият капитан,който сякаш вижда в душата й и е готов за я защити от целия свят?
И двамата според мен са прекрасни момчета на границата да се превърнат в невероятни мъже-лоялни,силни духом и борещи се със своите собствени демони кой както може.Изборът наистина е много труден!Факта,че двамата са най-добри приятели,израснали заедно и свикнали да се защитават,пазейки гърбовете си взаимно не улеснява ситуацията.
Наслаждавах се на всяка страница от тази книга,предвкусвайки края,който знаех,че ще бъде потресаващо добър и се оказах права!А факта,че не съм го разгадала по-рано ме кара да се червя от срам.Трябваше да разконсперирам тази тайна,но уви,бях прекалено погълната от историята за да имам време да правя предположения,но това не развали момента,напротив.Направи го още по-емоционален за мен,защото ми дойде изневиделица.
Обичам когато нещата излизат извън клишето.Когато очакваш да се случи едно,а то става друго.Най-важна роля в емоционалното ми рухване някъде към средата на книгата изигра принцеса Нехемия.Пряма,уравновесена и истинска приятелка,принцесата успя да разбие сърцето ми на хиляди части,предизвиквайки сълзи в очите ми.
В опита си да направят книгата по интересна,авторите често загатват за големи тайни в миналото на героя,дълбоко заровени и очакващи своето разкритие...и почти винаги се оказва това което сте разконсперирали още в началото и ви става едно скучно и глуповато.Е,тук тайните наистина са много,пикантни и неочаквани.Затова толкова много си заслужава "Среднощна корона".Просто не спираше да ме изненадва.
Докато пиша тези редове,вече съм почти на средата на третата част :) Мисля,че това говори само по себе си какво се опитвам да ви кажа...четете !
Помните ли,че ви обещах да ви кажа дали тази серия ще се превърне в една от любимите ми.Да,да,да,да...


И така докато вчера си чаках влака на моят стейшън заровила нос в книгата,вдигайки поглед за секунда да се уверя,че влака още не се задава,попадам на две фиксиращи ме очи...очите на Селена Сардотиен.Всичко ми се обърна и помислих,че полудявам и вече ми се привиждат героите от книгата,докато за част от секундата не осъзнах,че това е просто реклама на поредицата в доста голям постер,закачен на оградата :D :D

No comments