Общо показвания

вторник, 23 февруари 2016 г.

Reading challenge 2016

Здравейте,booklovers :)
Днес ще ви разкажа за страхотното книжно предизвикателство,което реших да следвам тази година.Избрах си 26 различни условия,които трябва да спазя,като до тук вече имам няколко изпълнени.За първи път ми е,така че ако имате идеи,споделяйте ги.Ще ми бъде интересно да допълня списъка с още интересни точки.


  • 1.A book based on a fairy tale / Книга базирана на приказка
  • 2.A YA bestseller / Янг адълт бестселър
  • 3.A book that's under 150 pages / Книга,която е под 150 страници
  • 4.A New York Times bestselling Author / Бестселър автор на Ню Йорк Таймс 



Към тази категория спада последно прочетената от мен "Връзка"на Рейнбоу Роуъл.Позната ли ви е?Да,"Фенка" и "Елинор и Парк" са нейни и нямаше как да подмина следващата й книга.
И двете предни истории много ми харесаха,но бяха доста по младежки,понеже спадаха към категория Young Adult,докато "Връзка" се води само Adult.Главната героиня Джорджи Маккул се опитва да балансира между мечтаната работа,любимият мъж и двете си все още малки деца.Много скоро жестоката истината,че не можеш да имаш всичко едновременно без компромиси я застига и тя трябва да вземе трудно решение.Да прекара Коледа със
семейството си или да грабне шанса на живота си в професионален план,но да бъде разделена от тях за празника.Това се оказва и катализатора,който изважда по-дълбоки проблеми,които тя е успявала някак да избута в дъното на съзнанието си.В точният момент се появява един вълшебен телефон,който ще направи връзката между нея и съпругът й Нийл възможна,но доста магическа и нестандартна.Много ми хареса историята,защото беше лека,не натоварваща и поучителна.Винаги съм обичала да чета за взаимоотношенията между хората,а героите на Рейнбоу Роуъл са винаги пълнокръвни,далеч от перфекционизма,изключително естествени и просто себе си.Посланието им е Welcome to the real world без да те натоварват.Успявам да се самоопределя с тях в определени ситуации.Книгата е идеална за почивния уикенд.
И не на последно място е спечелила Goodreads Choice Awards за Best Fiction 2014.А аз както винаги се доверявам на Goodreads.
Хареса ми,че Егмонт са запазили корицата.Когато вече си приключил с книгата разбираш,че жълтата слушалка е предостатъчна.


Трогателна и забавна, това е история за съдбата, следите на времето, телевизията и истинската любов. Книгата на Рейнбоу Роуъл ще подтикне читателите да се замислят дали двама човека могат въобще да вървят в една и съща посока. Или любовта означава да откриеш някого, който непрекъснато ще те среща по средата на пътя.
Джорджи Маккул знае, че бракът ѝ е застрашен, и то отдавна. Тя все още обича съпруга си Нийл, както и той все още я обича силно, но сега това изглежда почти между другото. Може би винаги е било между другото. Когато съпругът ѝ и децата ѝ тръгват за летището, за да изкарат Коледа със семейството на Нийл в Омаха, Джорджи се замисля дали най-накрая не е успяла да провали всичко. Тази нощ тя разкрива начин да общува с Нийл в миналото. Не е пътуване във времето. Не точно. Но се чувства сякаш ѝ е дадена възможност да поправи брака си, още преди той да е започнал. Това ли трябва да направи? Или би било по-добре и за Джорджи, и за Нийл, бракът им изобщо да не се бе случвал?
  • 5.A book that's becoming a movie this year / Книга,която ще бъде филмирана тази година
  • 6.A book you can finish in a day  /Книга,която да приключа за ден
  • 7.A book at least 100 years older than you /Книга,която да е поне 100 години по-стара от мен
  • 8.A book that's more than 600 pages / Книга,която да е повече от 600 страници

Мисля,че мистър Сандерсън се класира без проблеми с 1022 страници само на първата част от "Летописите на Светлината на Бурята"."Пътят на кралете"беше толкова добра,че изобщо не ги усетих!Ревю може да прочетете ТУК .Следващата част е също толкова страхотна,но все още не съм писала за нея.Това обаче не ми пречи да ви я препоръчам.За "Сияйни слова"  може да надникнете в Goodreads .


Животът пред смъртта.
Силата пред слабостта.
Пътят пред целта.
Много се изкушавам да започна следващата негова поредица "Мъглороден",защото имам първите четири книги,но знам,че ще трябва да им отделя поне месец,а имам още толкова други заглавия,които искам да прочета преди това.Дилемата на всеки книжен червей.

  • 9.A book that is published in 2016 /Книга,която е публикувана през 2016
  • 10.A book with a blue cover / Книга със синя корица
  • 11.A book you've already read at least once / Книга,която вече съм чела поне веднъж
  • 12.A book with a character that is very similar to you / Книга с герой,който да прилича на мен
  • 13.A book you're to scared to read when it's dark out / Книга,която се страхувам да чета,когато навън е тъмно




В тази категория се нарежда horror graphic novel -"Through the Woods".Emily Carroll е спретнала няколко истории,които на пръв поглед не са  кой знае колко страшни,но влизат в съзнанието ти и като нищо ако ми шумне под прозореца нещо докато чета,ще ми настръхне косата.Това е втората подобна книга,която ми грабва вниманието благодарение на Writing is fun books  и админката Теми,за  което съм й много благодарна."Through the Woods" се чете за час,но след това дълго ще ви прeследва.Знам,че е на английски,но пък основно ниво ще ви е достатъчно.Тук не се набляга толкова върху текст,колкото върху злокобните изображения,съчетани перфектно с него.

'It came from the woods. Most strange things do.'

Five mysterious, spine-tingling stories follow journeys into (and out of?) the eerie abyss.
These chilling tales spring from the macabre imagination of acclaimed and award-winning comic creator Emily Carroll.
Come take a walk in the woods and see what awaits you there...



  • 14.A book that makes you want to visit the place it's set / Книга,която да ме накара да пожелая да посетя мястото,за което се описва


Много искам да посетя градчето,описано в книгата.Обичам малките китни места,които са уютни,гостоприемни и имат история зад гърба си.



  • 15.A book with lots of mythical creatures / Книга с много митични същества
  • 16.A book that makes you a complete mess / Книга,която да ме остави в пълна каша (емоционална)
  • 17.A classic that you never made time for / Класика,за която никога не съм имала време
  • 18.A book you pick solely because of the cover / Книга,която съм избрала заради корицата
  • 19.A book by an author you've never read before / Книга от автор,който не съм чела преди това


След доста размисли стигнах до заключението,че стилът на авторката ми допада страшно много,просто самата история нещо куцаше на моменти.Затова всъщност съм готова да дам втори шанс,като съм си харесала Passenger,първа книга от друга нейна поредица.



  • 20.A book by an author you love / Книга от автор,който обичам


"Виж ме" от Никълъс Спаркс е книга,която започнах заради самият автор.Няма негово заглавие,което до сега да ме е подвело.Лека,мила и нежна книжка,с романтичен привкус и криминална нотка,тази книга за пореден път ми доказа,че Спаркс е страхотен в това,което прави.Той има слабост да убива своите главни герои,затова винаги съм на нокти дали няма краят всъщност да е сълзлив и сърцеразбиващ.Ако имате нужда от жокер,това  е писателят на така известната книга "Тетрадката",която по-късно е и филмирана,както се случва с почти всичките му книги.

Тези, които виждат право в сърцето ни, невинаги са тези, които забелязваме от пръв поглед… Но любовта често е там, където най-малко очакваме да я намерим…
Колин Ханкок дава най-доброто от себе си, за да избяга от сянката на мрачното си минало и да върви по правия път. Работа, учене, тренировки – това е всичко, от което има нужда, за да стои далеч от неприятностите. Последното, което търси, е сериозна връзка.
Мария Санчес е образец на общоприетата идея за успех – тъмнокоса красавица с безупречно професионално досие на адвокат в престижна кантора. И все пак, Мария бяга от болезнени спомени, които са я прокудили обратно в родния град.
Случайна среща в една дъждовна нощ променя житейските пътеки, по които и двамата са поели. Предизвиквайки всички предразсъдъци, които имат един за друг, любовта неусетно се настанява между тях. И те дори се осмеляват да мечтаят за бъдеще заедно… До мига, в който миналото ги връхлита.
Мария и Колин ще бъдат подложени на изпитания. Дали демоните от миналото ще разрушат крехката им връзка? Или любовта ще ги запази и в най-мрачния им час?




  • 21.A book with a color in the tittle / Книга с цвят в зааглавието 
  • 22.A book based on a true story / Книга,базирана на действителен случай
  • 23.A book outside your comfort zone / Книга извън зоната ми на комфорт


Под това да излезеш от зоната си на комфорт разбирам да прочетеш нещо,което никога до сега не си чел.Реших,че това от което се нуждая е Noelle Stevenson-"Nimona" /Може да прочетете за книгата ТУК.
Link

До сега не бях посягала към graphic novel и не знаех какво да очаквам.Стори ми се доста интересно,но и детинско,като комикс.Само картинки,балончета с диалози...аз да не съм дете?Но тази фурия Нимона успя да ми влезе под кожата още с първите страници.Доста се посмях и изобщо цялото преживяване беше много релаксиращо и интересно.Така,че поправям грешката си и вече разбирам напълно каква е целта на това предизвикателство.Хареса ми,понеже открих нов жанр,на който надали бих обърнала голямо внимание.Да,бях виждала Nimona,мислех си,че ще е хубаво да я прегледам,но винаги има други "сигурни" книги за четене и така си и оставаше.Не отлагайте непознатите заглавия за утре :)


The graphic novel debut from rising star Noelle Stevenson, based on her beloved and critically acclaimed web comic, which Slate awarded its Cartoonist Studio Prize, calling it "a deadpan epic."
Nemeses! Dragons! Science! Symbolism! All these and more await in this brilliantly subversive, sharply irreverent epic from Noelle Stevenson. Featuring an exclusive epilogue not seen in the web comic, along with bonus conceptual sketches and revised pages throughout, this gorgeous full-color graphic novel is perfect for the legions of fans of the web comic and is sure to win Noelle many new ones.
Nimona is an impulsive young shapeshifter with a knack for villainy. Lord Ballister Blackheart is a villain with a vendetta. As sidekick and supervillain, Nimona and Lord Blackheart are about to wreak some serious havoc. Their mission: prove to the kingdom that Sir Ambrosius Goldenloin and his buddies at the Institution of Law Enforcement and Heroics aren't the heroes everyone thinks they are.
But as small acts of mischief escalate into a vicious battle, Lord Blackheart realizes that Nimona's powers are as murky and mysterious as her past. And her unpredictable wild side might be more dangerous than he is willing to admit.
Goodreads
  • 24.A book about relationships / Книга,която се отнася за връзките


"I only have a day to give - so why can't it be a good one?"
Преди няколко дни попаднах на една свръх мила книга ,в която връзките и отношенията бяха всичко.Във "Всеки ден" от Дейвид Левитан става въпрос за различните хора-с различна религия,сексуална ориентация,пол,гледна точка,разбирания ...  А поуката за мен беше,че независимо в какво тяло си,най-важното е да останеш човек!Да не отдаваме толкова огромно значение на външния вид,а какво има вътре в опаковката.Всички етикети и кутийки са безсмислени.Особено ако живеем живота на главния герой А.,който е просто очарователен.

Наистина не бях чела нещо подобно.Много ми хареса!Само не разбрах как е възможно в толкова малка книга да се поместят толкова уроци,емоции и чувства?!?

Всеки ден различно тяло. Всеки ден различен живот. Всеки ден влюбено в същото момиче. Никога няма предупреждение къде ще бъде, кого ще бъде. А е свикнало с това, дори е изградило правила, според които да живее: Никога не се привързвай прекалено много. Избягвай да бъдеш забелязвано. Не се бъркай.
Всичко е наред до сутринта, когато А се буди в тялото на Джъстин и среща неговата приятелка, Рианън. От този момент нататък правилата, според които А е живяло досега, не важат. Защото най-накрая А намира някого, с когото иска да бъде. Всеки ден.
"-Как разбра,че съм аз?
-От начина,по който ме погледна-отвръща тя.-Не можеше да е друг.
Това прави любовта:кара те да копнееш да пренапишеш света.Да избереш сам героите,да си направиш собствени декори,да напишеш друг сценарий.Човекът,когото обичаш,седи срещу теб и тогава разбираш,че ще дадеш всичко от себе си,за да направиш нещата възможни,да превърнеш една малка вероятност в безкрайна сигурност.И когато сте сами в стаята,можеш поне да си представиш,че е точно така и че винаги ще бъде така."
"-Но понякога може да бъде невероятно мил и сладък.И знам,че дълбоко в себе си ме обича безрезервно.Аз съм всичко за него.
-Дълбоко в себе си?Това ми звучи като примирение с това,което е на повърхността.Когато един човек те обича,не е нужно,а и той няма да ти позволи,да се гмуркаш чак толкова дълбоко,за да намериш любов,която иначе отказва да пусне на повърхността."
"Ако изобщо съм научил нещо досега,то е,че всички ние искаме нещата да са наред.Не си мечтаем да са приказни,да са фантастични,да са вълнуващи-с радост ще се задоволим с "наред"Защото в повечето случаи "наред" е достатъчно." 

  • 25.A ghost story / Призрачна история
  • 26.Read a murder/mystery book  / Книга за убийство и мистерии



Това е моят избор за последната категория.Книгата наистина беше доста добра и до края не можах да разгадая какво ще се случи.

Няма коментари :

Публикуване на коментар