Общо показвания

понеделник, 1 февруари 2016 г.

Александра Бракен-"Тъмна дарба"/Alexandra Bracken -"The Darkest Minds"


  • Издателство :Егмонт България
  • Страници:472


Когато Руби се буди на десетия си рожден ден, нещо в нея е различно. Нещо достатъчно притеснително, че да подтикне родителите й да я заключат в гаража и да повикат полицията. Нещо, което я изпраща в Търмънд, брутален правителствен „рехабилитационен лагер“. В действителност Руби успява да преживее мистериозното заболяване, което погубва повечето деца в Америка. Но тя и останалите като нея оцеляват, като се сдобиват с нещо много плашещо – умения, които не могат да контролират.
Вече на шестнайсет, Руби е една от опасните.


Ау,ужас!Станала съм ужасно претенциозна и чак сама се дразня на себе си.Трудно правя компромиси относно героите,не успявам да преглътна определени пропуски и това вечно сравнение между романите ме побъркват.Я,този момент ми напомня на "Дивергенти",онзи от "Игрите на глада" и така до безкрайност.
И не че "Тъмна дарба"беше лоша книга.Напротив!Имаше си от всичко.
Източник
Свят,изграден от фантазията на авторката,в който изведнъж всички деца се разболяват от вирус,който ги кара да умират.В последствие се разбира,че на определена възраст се отключват определени дарби във всеки един от тях,класифицирайки ги в отделни категории и правителството се наема със задачата да им "помогне",затваряйки ги в лагери,където вместо това те получават унижение,труден живот и са подложени на изследвания.Много малка част от децата оцеляват,но и те са достатъчни да предизвикат още по-голяма паника сред населението,което води до нежелание да се правят деца,пълно разрушение в политиката и хаос.Всичко това забележете се случва само в Америка.
Източник

Източник
Та едни от децата могат да местят предмети,други да палят неща,а една от най-опасните групи може да контролира съзнанието на околните,карайки ги да виждат несъществуващи образи,да им втълпяват мисли или да ги контролират като марионетки.Точно такава е и нашата героиня,плюс една две екстри,защото е специална.Тя е под квалификацията "оранжева",но не и официално.За външния свят тя е просто безоидно "зелена".
Скоро става ясно,че нейната група е затрита,защото са прекалено опасни и едва ли не тя е една от последните оцелели по стечение на ред обстоятелства,най-вече защото е успяла да опази тайната си,но не за дълго.
Имаме си и главен герой,който е неустоимо чаровен,добър и мил и върви в комплект с още един невероятен образ наречен Дунди и малката Зу.Те са супер готини и заформят невероятно симпатичен екип,в който попада и нашето момиче.Може би техните отношения ми бяха най-интересни и любими в цялата книга.
Имаме си "лоши" и "добри",тайни за разгадаване,конспирации и доста отворени вратички за следващата част.Като цяло прочетох книгата за около два дни и доста ми хареса,но със сигурност не мога да кажа,че беше блестяща.Имаше доста неща,които ме изкарваха извън равновесие и най-главното беше огромната глупост на героинята в определени ситуации,карайки ме да сумтя и да бърча нос в недоумение "Защооооо постъпваш така?!?"А най-сърцераздирателно ми беше как тя умишлено сътворява кашата и точно след 1 седунда вече е абсолютно сигурна,че не е трябвало да го прави и се разкайва горещо с втечнен от мъка мозък."Амиии да се беше сетила мааалко по-рано!" ми идеше да се провикна,но кой ли пък щеше да ме чуе.Историята си върви,срещайки ни е с друг мистериозен образ,който ще допренесе за доста странният край.Президентският син е един доста сложен и запомнящ се характер,за който си имах ясна представа как изглежда-на не безизвестният Dane DeHaan.Има нещо доста мрачно в него,което може би допринесе на фантазията ми да го свърже с героят.

Иначе като цяло главната героиня Руби си беше готина през повечето време и особено в началото схващаше нещата доста бързо,което всъщност и ме грабна.Дали ще прочета следващата част-определено "да".Дали ми хареса "Тъмна дарба"-още едно "да".Дали краят беше неочакван-100%"да".Дали е неповторимо,невиждано,нечувана супер яка,разтърсваща книга...хммм,по-скоро "не".
Нека кажем,че беше просто достатъчно добра,за да грабне вниманието ми,а и не само моето.В Goodreads читателите са очаровани от историята.
Началото наистина беше страхотно.Просто явно аз харесах повече малката десет годишна Руби,отколкото тийнейджърката,която по-късно доразви цялата история.
Тук може да прочетете част от книгата (ЦЪК)


Няма коментари :

Публикуване на коментар