Общо показвания

вторник, 5 януари 2016 г.

Клер Норт-"Първите петнайсет живота на Хари Август" / Claire North-"The First Fifteen Lives of Harry August"

2016
Честита нова година,booklovers!
Пожелавам ви (си) нови месеци,изпълнени с вълнуващи и интригуващи книги.Последните моменти на изминалата година бяха напрегнати и изморителни,но когато можех да си открадна свободни мигове,се скътавах на любимата ми маса на вторият етаж на кафето в книжарница Waterstones Richmond.Заобиколенена от стотици томове,сгушена в ъгъла до прозореца,от който наблюдавах лондонското движение и коледните лампички по витрините на магазините,отпивах от ароматният горещ шоколад и потъвах в някой друг свят на приключения.С две думи,радвах се на усамотение и тишина.
Та последните дни на 2015г. ги прекарах в компанията на Хари Август,който е главният герой в така интересната и бързо препускаща "Първите петнайсет живота на Хари Август" (Издателство Ciela,страници :472).
Доста стисках палци за това заглавие,защото задната корица звучеше супер интригуващо и много исках надеждите ми да се оправдаят.
Хари Август е на смъртното си легло. За единайсети път. Той чака да умре, както обикновено, в обятията на топлия морфинов унес, за да се прероди и да започне живота си отново.
Независимо какво се случва и какви решения взема, Хари винаги се озовава точно там, откъдето е започнал: дете, родено в началото на XX век, което пази спомените от всичките си предишни животи.
Но не и този път. Този път нещо е различно.
„Едва не ви изпуснах, д-р Август.“ Малко момиче се появява до болничното му легло. „Светът свършва и ние не можем да предотвратим края му. Сега всичко е във вашите ръце.“


Харесва ми да чета за пътуване във времето и допдне ли ми историята,винаги искам следващатата :)
„Не ми пука дали можеш да премахнеш старостта, да спреш глада или да сложиш край на ядрените войни, ако забравиш това – тя чукна с кокалчета челото ми – и това – притисна длан към гърдите ми, – защото дори да спасиш всички останали, ще се окажеш мъртъв отвътре. Трябва да бъдеш преди всичко добър и едва после интелигентен, в противен случай не помагаш на хората, а само обслужваш машината.“
Понякога ми се е случвало да се замисля върху теорията за прераждането и то за идеята да се връщаш в същият живот,който си напуснал току що.В моите очаквания винаги сценарият е бил един и същ.Някъде след около третото и четвъртото прераждане би трябвало да съм изчистила всички глупави грешки,да съм извлякла къде що има поука и от там нататък да си живея един спокоен и безпроблемен животец,отдаден на това да бъда пълноценно щастлива.
Но както ще забележите и в книгата,теорията на Клер Норт се различава доста от моята и то главно в това,че колкото повече живеем,толкова по-голям е шанса да огелпим конците и да направим ситуацията от по-лесна, къде-къде по-драматична.
Та ако това е то прераждането,малко съм разочарована.Но пък историята е доста реалистична.
Хареса ми!Хареса ми много!Книгата беше фантастична,забързана и грабваща.Прочетох я за отрицателно време,въпреки запълненият ми график.Беше нещо ново и свежо,което ме накара да размърдам сивите си клетки.
Насилието ми дойде малко в повече в някои от моментите.Чак ми идеше да скърцам със зъби,за да устоя да не прелистя някоя и друга страница,но от страх да не пропусна нещо важно,се отказвах.
Историята е запомняща се,затова грабвайте и четете!Препоръчвам горещо.
Трябва да си призная,че преди закупуването на книгата надникнах в "Аз чета",където Диана Василева ме надъха още повече.Надникнете и вие : Az cheta
Оказа се,че авторката е доста млада,а зад гърба си има вече няколко издадени книги,като веднага хвърлих око на Touch ,която разказва историята на Kepler или по скоро нейната смърт.Романът предоставя гледните точки на убийците,като читателя ще има възможността да гледа през очите на всеки един от тях.
“Първите петнайсет живота на Хари Август” е тийн книга, така че се опитва да предаде разбираемо бъркотевицата, която се получава при възможността да се връщаш и поправяш грешките си. Клер Норт обаче не е осакатила творбата си с излишно опростяване, дори напротив, истински калейдоскоп от отражения на едни и същи събития с различен отлас се е получил.Книголандия

Не знам за вашата,но моята нова година започна със списък и то не какъв да е,а на заглавия,които искам да прочета този месец.Бях доста скромна.Всъщност искам да опустоша 10x това,което написах,но нека бъда реалистка все пак...
Ето и моят списък Януари 2016 

 Очаквайте скоро ревю на Брандън Сандърсън -"Пътят на кралете".Не съм сигурна от къде ще взема думите, с които да ви обясня колко помитащо хубава е тази книга,но ще се опитам да ги изнамеря от някъде,защото си заслужава !

Няма коментари :

Публикуване на коментар