Общо показвания

неделя, 10 януари 2016 г.

Ирландия -там където е моето сърце ❤

Здравейте,booklovers :)
Няма повече да отлагам,а ще ви разкажа за магията,с която изпратих изминалият месец.Позволих си това рядко удоволствие да препрочета три книги,които знаех,че имат силата да ме вдъхновят и изпълнят с вяра в приказките и легендите.
За тези от вас,които не са чували за вълшебната трилогия на Нора Робъртс-"Сага за Ирландия"("Даровете на слънцето","Сълзите на луната","Сърцето на океана"),мисля,че е време да поправите този пропуск.
Когато бях малка,едно от най-любимите ми неща беше да изтичам до библиотеката и да се заредя с книги на Н.Робъртс и да чета,отнесена в мечти и вяра във вечната любов.Не веднъж съм се чудила на кое ли предизвикателство ще ме подложи живота за в бъдеще,да изпита и моята любов към мъжът,който ще влети в дните ми и с който ще се преплете съдбата ми.
Сега отдавна съм се наситила на този тип книги и рядко посягам към тях,но направя ли го,все още нещо трепва дълбоко в мен.Явно съм си романтичка и така ще си остане.Не е въпрос до порастване или загуба на невинността.
Та всичките ми приятелки искаха да посетят Венеция и Париж,а аз бленувах за дивите скалисти брегове на Ирландия.Исках да усетя необузданият вятър в косите си,режещият студ в лицето ми и да се убедя с очите си в магията,така подробно описвана в книгите.
И ето,че човек иска ли дълго нещо,вселената се размества заради него и го отвежда ако не точно там,то поне достатъчно близо,за да усети мечтата си.2013 година,заредена с целият ентусиазъм на света се озовах в  Cornwall,който ако не в Ирландия,беше поне в дълбоката провинция на Англия (7 часа път от Лондон).Та бях чела не веднъж,че там бреговете много наподобяват това,което аз търся.След някоя и друга седмица разбрах от местните хора,че близо до нашето градче се намира едно от най-магическите места-замакът на крал Артур в Tintagel.Само това и чаках!И ето,че почти три години след това,с ръка на сърцето ви казвам,че колкото и места да съм посетила до сега,никое не можа да ме плени така.И твърдо и уверено ви заявявам,че магията струеше от всеки камък там!Без дъх и с лудо биещо сърце прекарах няколко безценни часа изпивайки с очи и душа заобикалящата ме среда.



След като ви обясних колко важни са за мен книгите,сега мога да се върна към историята ми за тях.Представете си с какво нетърпение,но и лек ужас ги отгърнах отново.Второто идваше от това,че не бях сигурна дали ще ми харесат толкова.Ами ако всичко си беше отишло с годините?Ами ако вече не можех да видя и усетя онова очарование,което ме завладяваше преди.Ами ако бях пораснала...
Ето и всяка една от трите истории:
1.
В новата си увлекателна трилогия САГА ЗА ИРЛАНДИЯ Нора Робъртс се завръща при тучните зелени хълмове на Ирландия, където любовта винаги е докосната от магията и където децата на рода Галахър изследват дълбините на своите огнени сърца.
ДАРОВЕТЕ НА СЛЪНЦЕТО
Твърдо решила да преосмисли живота си, Джуд Мърей побягва от Америка, за да се усамоти в къщурката на Хълма на феите. Тук тя се залавя да изучава местния фолклор… И в изпълненото с магии минало открива надежда за бъдещето...
След години на пътешествия завърналият се най-после в Ирландия Ейдан Гавахър има необичайно разбиране за пленителните митове на своята страна. Макар да се е посветил на семейната кръчма, в очите му все още проблясват неспокойни пламъчета. А у Джуд той вижда жена, която би успокоила сърцето му и същевременно би разпалила кръвта му. Започва да й разказва легендите на родния си край, с което двамата поставят началото на собствена страстна история.


2.
В тази великолепна ирландска трилогия* Нора Робъртс създава свят, изпълнен с чудеса, музика и митове, в него тя улавя тайните мечти и страсти на три изключителни личности.
Талантливият композитор на песни Шон Галахър прекарва времето си унесен в мечти, без да обръща внимание на живота около себе си или на опитите на жените да го прелъстят. Той твърди, че е доволен от живота, но музиката му говори за друго - в нея се усеща самота и отчаян копнеж...Никой не проумява защо Шон не използва музикалната си дарба, за да печели, още по-малко буйната и независима Брена О'Тул - от години тайно влюбена в него. Едва когато Шон се отдава на тайнството на чудесата, тогава му се удава да се осъществи като мъж и като музикант, докато песента, звучаща в съзнанието му, е в същия ритъм с ударите на сърцето на една жена...  

3.
Тримата представители на семейство Галахър търсят сърцата си и неочаквано и за себе си откриват любовта, чиято сила разрушава тристагодишна магия, тегнеща над легендарна любов.Тревър Магий се завръща в страната на предците си, за да построи музикална зала, където да звучат прекрасните песни и мелодии, създадени в ирландската земя. Делови човек, предприемач, строител, собственик на звукозаписна компания, той попада в тази страна на чудесата, където древните предания неочаквано оживяват. Развълнуван от необикновената красота на Дарси Галахър, Тревър се изправя пред предизвикателството да покори дръзката млада жена, чието сърце все още не познава любовта.
Ще открият ли и двамата вечната магия, която обвързва предопределените един за друг?СЪРЦЕТО НА ОКЕАНА, последната книга от тази завладяваща трилогия*, ще поднесе неповторимото очарование от потапянето във вълшебния свят, какъвто е винаги светът на любовта. 

Нищо не се беше променило!Магията все още беше там,по-силна от всякога,а убеждението ми,че съществува,непоклатимо :) От много време не се бях наслаждавала така на книги,а усещането беше,все едно съм се завърнала у дома.Насладете се и вие на тези три урока за любовта.Книгите са доста стари и може да ги откриете дори и в Читанката.

Нека споделя с вас легендата,която все още кара сърцето ми да тръпне :) :
"Разказа му за младата девойка,живяла някога в къщурката върху Хълма на феите.Грижела се за баща си,понеже майка й починала при раждането;занимавала се с домакинската работа и с градината и се държала с достойнство.
Под зеления склон на хълма се намирал сребърният дворец на феите,където Карик управлявал като принц.Бил горд и красив,с развени черни коси и изгарящо сини очи.Именно тези очи останали запленени от лейди Гуен,както нейните-от него.
Между вълшебния дух и смъртната девойка пламнала любов.Нощем,когато всички спели,той я извеждал на разходка върху гърба на крилатия си бял кон.Ала никога не говорели за любовта си-гордостта сковавала думите им.Една нощ башата на Гуен се събудил и зърнал Карик точно когато двамата слизали от коня му.Изплашен за дъщеря си,той я обещал на друг и й заповядал да се омъжи незабавно.
Карик полетял с коня си към слънцето и събрал от искрящите му лъчи в сребърната си торба.Когато Гуен излязла от къщурката да го види преди сватбата си,той отворил торбата и диаманти-скъпоценни камъни от слънцето-се изсипали в краката й."Приеми и тях ,и мен-помолил той,защото те са моята страст към теб."Обещал й безсмъртие и живот,пълен с богатства и слава.Но нито веднъж,дори тогава,не споменал любов.
Затова тя му отказала и се прибрала.Разпръснатите по тревата диаманти се превърнали в цветя.
Още два пъти идвал той при нея:първия път тя вече носела дете в утробата си.От сребърната си торба изпипал перли-сълзи от луната,-които бил събирал за нея.Те,обяснил той,били копнежът му по нея.Но копнежът не е любов,а и тя била вречена на друг.
Когато се извърнала,перлите се превърнали в цветя.
Втория път се появил след много години.Гуен била отгледала децата си и се била грижила за болния си съпруг,преди да го погребе.Вече била стара жена.Цялото това време Карик бил прекарал в двореца и кръстосвал с коня си небето.
Спуснал се в морето да изтръгне от недрата му последния си дар за нея.И тези камъни-блестящи сапфири-изсипал в краката й.Те били символ на постоянството му към нея.,обяснил той.И когато този път,най-после,заговорил за любов,тя едва успяла да пророни няколко горчиви сълзи-животът й бил свършил.Казала му,че е прекалено късно,че никога не е искала богатство или обещания за слава,а единствено любовта му.Имала нужда да я обича достатъчно,та да преодолее страха си да се откаже от своя свят и да приеме неговия.И за трети,последен път тя се извърнала да го пусне.Сапфирите по тревата се превърнали в цветя,а от обида и гняв той й направил магия:никога да не намери покой без него и да се видят отново чак когато три пъти влюбени се срещнат и се приемат един друг,като рискуват сърцата си и предпочетат любовта пред всичко друго."
А тук може да се насладите на прекрасни снимки от самото селце,където  се развива действието,макар,че самата Нора Роъртс го е обрисувала толкова цветущо,че картината сама изкача в ума ви докато четете.
Снимки от селцето Ардмор и околността
"Селцето Ардмор,графство Уотърфорд,е сгушено в южния бряг на Ирландия,а пред него се простира морето.Каменна стена се вие и следва лъкатушенията на покрития със златист пясък плаж.
Гордостта на жителите му са близките живописни скали,обрасли със зелена трева,и хотелът,кацнал на върха.Ако човек предприеме разходка по тясната пътека,още на билото на първия хълм ще види руините от параклиса и кладенеца на свети Деклан.
Гледката си заслужава изкачването-там небето и морето се сливат,а селцето лежи долу.Това е свещена земя и макар тук да има много гробове,смо върху един камък се чете надпис.
Селцето се гордее и с чистите си улички,с боядисаните къщурки-някои с традиционни сламени покриви,както и с няколко стръмни хълма.Дворовете предлагат изобилие от цветя:преливат от саксии,кошници и гърнета по первазите на прозорците.Картината е очарователна,независимо дали човек гледа селцето от горе,или отдолу,а жителите му дори не се опитват да скрият радостта си,че втора година подред печелят наградата "Спретнато селище".
На върха на хълма с останките от параклиса на свети Деклан се издига кръгла кула и се виждат руини от построената през дванадесети век катедрала в чест на светеца.И за да ви смаят съвсем,местните хора ще ви осведомят,че Деклан е пристигнал тук цели тридесет години преди появата на добрия свети Патрик.
Не че се фукат-просто искат да сте наясно как стоят нещата.
Любопитните биха открили чудесни примери на Ogham,издялани върху камъните,които са поставени в останалата без покрив катедрала,както и римска аркада,белязана от времето и ветровете,но все още величествена и приковаваща вниманието.
Селцето всъщност не парадира с величие;то е просто приятно място с някое и друго магазинче и разпръснати къщурки,построени по-навътре от прекрасните пясъчни плажове.
На табелата,обозначаваща влизането в землището му,пише "Failte",което означава "Доре дошли".



За всички вас,които мислите,че тези истории биха ви били интересни,то със сигурност и "Leap year" би ви очаровал :) Аз съм го гледала поне десет пъти и горещо го препоръчвам на всички романтици. ❤  Много,много любим филм!























2016г. започва с куп подготвени книги,които отлежават на нощното ми шкафче.А за Киндъла изобщо няма да споменавам  :)Надявам се скоро да наваксам,понеже продължавам да се изкушавам и да купувам.Но мисля,че всички книголюбители биха ме разбрали.Така или иначе аз във всичките си хобита съм така.Ако нямам поне 3-4 книги,2-3 пъзела и 5-6 гоблена приготвени,не ми е спокойно на душата :)
Приятно четете!



5 коментара :

  1. Imash prekrasen blog Irein! Az sashto sam vlyubena v knigite i obojavam tvoqt duh i nachin da vnikvash v tqh.I az kato teb moga da preprochitam lyubima kniga vsqka godina.Sashto obicham( za da ne kaja luda jajajaj) keltskata kultura i nai nakraq shte imam vazmojnotta da vidq Irlandia april mesec.V tozi post tochno za tazi valshebna strana razkazvash i shte posetq Halma na Feite zadaljitelno!Sledq te ot Ispania i ti pojelavam da prodaljavash da ni radvash sas tvoite lichni vazgledi i komentari(padam si i az romantichka).Taka i az shte sam vav krak sas novi zaglaviq.Neveroqtna si!Badi shtastliva!

    ОтговорИзтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Поздрави от мрачен Лондон за слънчева Испания :)
    Valeria Vasileva,усмихнахте ме и ме зарадвахте толкова много с милите си думи!!!Вълнувам се с вас за април месец и мисля,че ще бъде незабравимо.Хълма на феите е само едно от всички места,които мечтая да посетя в Ирландия.Моите приятели знаят,че моето приключение там трябва да започне в някой семеен пъб в Дъблин,слушайки жива музика с флейти и гайди,пиейки бира Гинес и слушайки тайнствените легенди,разказвани ми на бара от някой местен,навивайки ме да посетя нечувано от нас,но много популярно сред тях вълшебно място :) :) Ех,въображение.Та пожелавам ви много незабравими моменти и моля ,споделете с мен впечатленията си след това.Ще ми бъде повече от интересно да разбера как сте си прекарала времето в Ирландия!
    Успех и попътен вятър :) xxx

    ОтговорИзтриване
  4. Razbira se Irein,shte ti razkaja vsichki moi prejivqvaniq ot tazi valshebna strana!Vinagi sam imala nqkakvo specialno privlichane kam Irlandia i nai nakraq shte moga da q usetq i prejiveq legendite,vkusq tamoshnite specialiteti i razbira se na kade bez bira Gines,jajajajaj.Neka doide april veche!!!A za London e druga moq veche sbadnata mechta,2014 godina posetih tazi stolica palna sas tolkova mnogo istoria i da ti kaja chestno vsqkash ostanah sas jelanieto pak da se varna.I tozi pat shte e i da razgledam i drugi viktorianski gradcheta.Vlechat me severnite kulturi,taka che vsqko moe spestqvane e za knigi i pateshestviq kam Severna Evropa!Pojelvam ti i na teb mnogo pateshestviq i da sbadnesh Irlandskata si mechta!!!!Do skoro milichka,sledq te ot blizo,jajajaj.:* :* :*

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотно!Приятно пътешестване,книжно момиче xxx Дано покориш още много вълшебни места,а аз ще очаквам с нетърпение новини от теб :)

    ОтговорИзтриване