Total Pageviews

Nicola Yoon-"Everything Everything"/Джилиан Флин-"Мрак"/Виктория Айвярд-""Алена кралица"

Здравейте,booklovers!
Последните седмици попаднах на няколко заглавия,които нямам търпение да споделя с вас.
Everything Everything на Nicola Yoon попадна в полезрението ми докато гласувах в любимият ми Goodreads за Goodreads Choice 2015.Книгата е поставена в категория Best Debut Goodreads Author и Best Young Adult Fiction.От известно време зървам и цветната й корица по чуждите блогове.Виждате ли я?Третата от горе надолу?И това е само началото.Накъдето и да погледнех,все нея виждах.А корицата така или иначе е доста запомняща се,по дизайн на съпругът на авторката-David Yoon.Та реших,ще се чете.И не,няма я още на български.Но имам чувството,че това няма да е за дълго.
Източник
И понеже се оказа,че най-голямата книжарница в Европа е била тук под носа ми,реших да се разходя до Waterstones Piccadilly London,която нямаше как да не ми напълни душата със своите 8 етажа.И така съчетавайки разходката с шопинг,се прибрах не с една,а с цели три книги :)Срещу скромната сума от 7.99 паунда,Everything Everything е вече моя.
Сега няколко дни след прочитането й мога да кажа,че това е една от най-прекрасните янг адълт истории,на които съм попадала.
Както казва и самата Джоди Пико,тази книга не е за изпускане.
"Този невероятен първи роман за любов е толкова силен,че може да ни убие.Той е прекалено добър за да се чувства като дебют.Нежен,креативен,красиво написан,с неочакван обрат,Everything Everything е една от най-добрите книги,кото съм чела тази година."

Съгласна съм с нея.

I was happy before I met him.But I'm alive now,and those are not the same thing.

Maddy страда от изключително рядка болест.Тя е буквално алергична към света.От седемнайсет години не е напускала дома си.Единствените хора с които се вижда са майка й и медицинската й сестра Carla.Но ето,че един ден камион за пренасяне спира до съседната врата.Надничайки през прозореца тя вижда човекът,който ще промени всичко.Той е висок,строен и носи изцяло черно-черна тениска,черни дънки,черни маратонки,и черна шапка,която покрива косата му изцяло.Това е Olly.Това е първата любов,която ще нахлуе през този така строго охраняван дом и ще преобърне всичко с главата надолу.Всичко започва с малки стъпки,леко и безобидно.Съобщения,погледи през прозореца.Но какво се случва,когато това вече не е достатъчно?Когато можеш само да предполагаш каква необятна вселена те очаква зад стените на дома ти,които са те увили като стерилен пашкул.Какво се случва,когато тялото ти е болно,но душата ти иска да разпери крила като волна пеперуда,копнеейки за всичко?


In the beginning there was nothing. And then there was everything.
Chaos theory says that even a small change in initial conditions can lead to wildly unpredictable results. A butterfly flaps her wings now and a hurricane forms in the future. 

















Стилът на авторката беше прекрасен.Самата Дженифър Нивън-"Всички наши места",препоръчва книгата,казвайки,че я е погълната на едно сядане.
"Давам всички звезди на небето на искрящият дебют на Nicola Yoon.Everything Everything е всичко на всичко силен,очарователен,сърцераздиращ и толкова поглъщащ.Той е чудо.Рядък роман,който те издига и те сгромолясва и те кара да изпиташ всичко на веднъж."
А аз вярвам на мнението на Дженифър Нивън,понеже тя също е страхотен писател. 

"Sometimes i reread my favorite books from back to front.I start with the last chapter and read backward until i get to the beginig.When you read this way,characters go from hope to despair,from self-knowledge to doubt.In love stories,couples start out as lovers and end as strangers.Coming-of-age books become stories of losing your way.Your favorite characters come back  to life.
If my life were a book and you read it backward,nothing would change.Today is the same as yestarday.Tomorrow will be the same as today.In the Book of Maddy,all the chapters are the same.
Until Olly.
Before him my life wa a palindrome-the same forward and backward,like "A man,a plan,a canal.Panama."or "Madam,I'm Adam."But Olly'slike a random letter,the big bold X thrown in the middle of the word or phrase that ruins the sequence."

Препоръчвам я с две ръце.Илюстрациите в самата история също бяха много симпатични.А краят разтопи сърцето ми !Сериозно,грабвайте я и четете.

Сега ще насоча вниманието ви към нещо доста по-сериозно.Джилиан Флин стана световно известна с абсолютно лудият роман Gone Girl,който беше и филмиран с участието на Бен Афлек.За съжаление аз гледах филма,което изключи автоматично шанса ми да прочета книгата,защото както съм споменавала и преди, не обичам да правя и двете неща за една и съща история.И въпреки доста добрата екранизация останах с чувството,че се прецаках.Доста неща останаха леко недоизказани,много емоции скрити,а съм сигурна,че в книгата авторката се разравя доста дълбоко в душевността на героите си.
Затова,когато попаднах на "Мрак"се зарадвах искрено.Ето сега вече имах шанса да видя стила и таланта на Флин и да преценя дали ми харесва.
Тя е майстор!Признавам й го от раз.Тази история я четох бавно,с много прекъсвания,като междувременно започвах други книги,които малко да ме разсеят от мрака,депресията и мъката,които струяха от страниците и ме заливаха като вълни,оставяща ме разтърсена.

Либи Дей е едва на седем години, когато пред очите й брутално убиват майка й и двете й сестри. В хода на разследването тя свидетелства срещу брат си, Бен, който се озовава зад решетките с доживотна присъда. Четвърт век по-късно с Либи се свързва любителския Клуб на следователите – тайно общество, разследващо печално известни престъпления. Според тях Бен е невинен, а истинският убиец е все още на свобода. Либи е потресена от техните твърдения. Объркана, тя поставя под съмнение какво точно е видяла... или по-скоро не е видяла в нощта на трагедията. Завръщането й на местопрестъплението отприщва спомени, които дават неочакван поглед към случилото се. А истината е шокираща... 
Краят на този трилър,изпълнен със зловещи моменти беше абсолютно непредсказуем !А заглавието и корицата са право в десетката.

Доста се колебаех дали да пиша за третото заглавие,което приключих наскоро .Става въпрос за "Алена кралица" от Виктория Айвярд.Една от най-силните книги тази година,която покори половината свят,вдъхнови блогъри,влогъри,книжарници и читатели.Чудесна корица,прекрасно оформление благодарение на издателство Ciela  и все пак...Защооо?Защо не ми хареса!?!Какво е това,което всички видяха в тази книга,а аз не можах?
Скука и отново скука.Едвам стигнах до края.

Светът на Мер Бароу
е разделен според цвета на кръвта ти: червена или сребърна. Мер и семейството ѝ са червени – те са от простолюдието, смирени, поробени, съществуват, за да служат на сребърнокръвния елит, чиито свръхестествени сили ги правят почти равни на боговете.
Мер търси прехрана на улиците, краде каквото може, за да помогне на семейството си да оцелее, загубила е надежда за бягство от гетото, което е неин дом. Но когато по странен обрат на съдбата е наета като прислуга в двореца на кралското семейство, се случва нещо немислимо. Чудо. Катастрофа! Мер открива пред очите

на благородниците и двамата принцове, че притежава тайнствена сила… Но как е възможно, когато кръвта ѝ не е сребърна?
Мер е отвлечена и затворена в дебрите на двореца, а червената ѝ кръв е прикрита под рокли от муселин и бижута. Но зад бляскавите кулиси на разкоша дремят вражди и коварство, а в кралския двор клокочи вътрешна война – защото да властваш е опасна игра. На фона на интригите на благородниците действията на момичето ще отприщят жесток и смъртоносен танц, който ще изправи принц срещу принц – и Мер срещу собственото ѝ сърце.
Описанието ми звучеше изключително обещаващо,но след първите петдесетина страници онова кофти чувство,че това не е моето нещо вече се беше загнездило в мен.Главната героиня беше толкова непостоянна,че ме влуди.Сменяше си мнението на всяка минута,а това,което се случваше в съзнанието й ме измори не на шега.Искаше ми се да й изкрещя "Хайде решавай вече!"Разни нахвърляни изречения уж имащи за цел да направят сюжета сложен и непредсказуем,но само ми дотегнаха,понеже нямаше никакви изненади.Аз още отначалото си знаех какво ще стане и всичко останало си беше чисто разтягане на локуми.И този любовен триъгълник...сериозно ли ?И все пак всички останали (имам на в предвид ВСИЧКИ) са очаровани,така че не знам доколко може са ми се доверите в случая.
















Има още няколко книги за които много искам да ви разкажа,като "Обещание" от Карина Хали,Рик Риърдън-„Магнус Чейс и боговете на Асгард” и още...но следващият път.
А тази прекрасност е новата книга,с която съм се заела.Чета я  отново между другите български заглавия,но се надявам до края на годината да съм успяла да я приключа.Корицата е разбиваща !


Наслаждавайте се на един от най-чудесните периоди в годината.Аз определено вече съм настроена на вълна Коледа,предвкусвайки декември.


4 comments

  1. Отдавна се колебаех дали да си поръчам "Everything,Everything",но след ревюто ти вече съм сигурна,че ще си я взема. Благодаря ти!Съжалявам за това,че "Алена кралица" не ти е допаднала.На мен книгата ми хареса,но всеки с предпочитанията си :) Нямам търпение да видя мнението ти за "Magonia","Обещание" и "Магнус Чейс" :333

    ReplyDelete
  2. Супер !Много се радвам,че съм успяла да те вдъхновя за "Everything,Everything".Наистина си заслужава.Сподели след това дали ти е харесала.Ще ми бъде приятно да обсъдя с някой,който също я е чел :) А относно "Обещание" и "Магнус Чейс"мога да издам,че двете също много ми харесаха,въпреки,че бяха доста различни.Особено Рик Риърдън,понеже за първи път чета нещо негово.А за "Алена кралица" аз си знам,че явно беше лично,понеже не си единствената,която я е чела и е останала със страхотни впечатления.Надявам се само да не ми се случва скоро.Ще очаквам коментар за "Everything,Everything" :) До скоро xxx

    ReplyDelete
  3. Ох, колко се радвам, че има още някой, който не му е допаднала "Алена кралица"! Вече 3-ти месец стои на нощното ми шкафче на 188 стр. и не мога да я довърша :( покрай нея минаха толкова интересни заглавия, че все не мога да се върна да я дочета. Ще я помъча още малко :)

    ReplyDelete
  4. Спокойно,Denitsa Velikova,не сте сама :) Аз я прочетох,но само на инат и с надежда,че все нещо ще ме грабне до края,но уви.Но понякога се случва вкусовете ни да се разминават,та било то дори и с най-големите бестселъри и няма нищо лошо в това.Успех с дочитането й,макар както сама да казвате,има достатъчно прекрасни заглавия,които чакат да бъдат открити,за да се измъчваме с такива,които не ни харесват ! :)

    ReplyDelete