Общо показвания

събота, 17 октомври 2015 г.

Рансъм Ригс-„Градът на гладните: Книга втора за чудатите деца на мис Перигрин“/Ransom Riggs-"Hollow City"

Десет чудати деца бягат от армия чудовища.Само една жена може да им помогне – но тя е затворена в тялото на птица.„Градът на гладните“ отвежда в силно впечатляващ свят на телепатия и времеви примки, на атракциони и хора с множество лица, сменящи формата си – свят, заселен с възрастни „чудати“, жадни да убиват гадини и една невъобразима менажерия от странни животни. Подобно на своя предшественик, втората книга от серията за чудатите деца смесва вълнуващо фентъзи с непубликувани досега стари фотографии, създавайки единствено по рода си литературно преживяване.Goodreads
Издателство :Бард (Прекрасна работа по книжното тяло!Личи си вниманието и любовта,които са вложени.)
Страници:416

Нищо не е същото вече видя ли порутена и изоставена сграда.В мига,в който останките на нещо,било някога величествено и красиво,а сега западнало и изоставено се покажат пред мен,в ума ми изниква приказката,която Рансъм Ригс ми разказа с "Домът на мис Перигрин за чудати деца ".Начина по който автора беше уловил красотата на сградата,описана вътре, завинаги ще остане в ума ми!И ако досега не съм улавяла магията на тези места,сега тя струи от тях,забулила историята им в тайна.Зловещо,мистериозно,но по-свой начин величествено.
Тук може да видите мнението ми за първата книга (ЦЪК).
След омагьосващият старт, Ригс се завръща с помитащо продължение под името "Градът на гладните",където историята започва точно там,където оставихме нашите герои-на лодките,отправени към неизвестното.Тяхната мила  мис Перигрин не може да възвърне човешкия си облик от птица вследствие на похищението на гадините,а нейните любими деца трябва да я спасят.Ако не се преобрази до няколко дни,тя завинаги ще остане в тази си форма,като всичко човешко в нея ще отстъпи през животинското.
След принудата да напуснат острова си,те се отправят към Уелс с надежда там да съставят някакъв план за следващи действия.
Главния герой Джейкъбс трябва да поведе групата към тяхното спасение или унищожение.Много трудности ще срещнат по пътя си,но нищо няма да успее да разколебае волята им да продължат напред.Възхищавах се на лоялността,която изпитват към своята мис Перигрин и с всяка следваща страница осъзнавах колко и дължат.Отритнати,изоставени и преследвани като чудовища,различните и необикновените намират дом и утеха на този омагьосан остров при нея сред "свои".
В тази втора част тепърва започва да става ясно какво точно искат гладните и гадините,какво представлява силата на Джейкъбс и колко мащабна е тя и какви са отношенията му към Ема.
Действието е много забързано,положението страшно напечено а героите по-реалистични от всякога.Всички ми станах някак по-близки,разкривайки истории от своето минало и чертаейки заедно своето бъдеще.И докато Втората световна война не признава правила и взима жертви в лицето на обикновени и чудати,историята се заплита с всека следваща страница.
Никъде другаде няма такива персонажи и супер приключения !Къде другаде ще може да срещнете момиче,от чиито ръце излиза огън?Или момче с пчели,живеещи в стомаха му,невидим,супер силно момиче (което много,много ми напомни на Пипи Дългото чорапче,която вдигаше конят си само с една ръка),летящо момиче и момче,което може да дава душа и да съживява?!?Та дори и момче,което сънува бъдещето.Толкова уникални,толкова прекрасни.
Хареса ми много идеята,че хем всички са деца,хем не са.Стари души,затворени в млади тела,преживяващи един ден отново и отново.
Всичко беше планувано до най-малкият детайл и подробност,а краят...чак не ми се говори за него.УНИКАЛЕН !Тъкмо бях :"Кой,аз ли?Аз разбирам вече всичко и краят ми е ясен" и автора ме отнесе :)
Източник
Та мисълта ми е,не се отпускайте и за секунда.А сега всичко,което искам е следващата книга!Веднага!Сериозно!Емоционално съм обвързана с приключението на тази странна група приятели и трябва да знам какво ще се случи след това.Рансъм Ригс,не може да сложиш такова изречение като за край.Аз как да дочакам сега следващата част ?!?Тези поредици ме убиват.
Чувството,което беше през цялото време стаено под лъжичката ми не спираше да крещи "Още,още,още".
Новите герои бяха страхотни,винтидж снимките също и най-вече поуките,които автора е заложил на много места в книгата.
Препоръчвам горещо!Втората част за чудатите деца е едно прекрасно продължение на историята за Джейкъб.

А и докато четях времето беше с мен.Какво по-хубаво от дъжд,когато четеш подобен тип книга,а ти си сгушен под мекото одеало с ароматна свещ и мляко с какао :)













ТУК може да видите началото на третата книга на английски-"Library of Souls".

Няма коментари :

Публикуване на коментар