Общо показвания

четвъртък, 1 октомври 2015 г.

Jenny Han -"To All the Boys I've Loved Before"(Книга 1)/ Тони Ди Терлизи и Холи Блек-"Книга за духовете" (Хрониките на Спайдъруик)(Книга 1)

Здравейте,booklovers! 
От както живея официално в Лондон,защото Англия си я обикалях от доста време,чудейки се къде да се установя,все чувам едно и също от приятели,познати и семейството-"Научи се да четеш на английски!Стига с тези скъпи поръчки от България."За да се сдобиеш с книга на родният език тук си е истински лукс,който в един момент започва да ти дотежава.Дърпах се аз като магаре на мост доста дълго,неуверена в себе си и сигурна,че няма да се справя.Но след 100000 и първия път,в който чух тези думи си наумих да опитам.Възползвах се от услугите на световно известния сайт на книжарница Barnes&Noble,която позволява да прочетеш началото на всяка една книга,която имат поместена в него.И така къде на шега,къде с искрица надежда започнах да прелиствам виртуално книги,които искам от доста време и които още не са преведени на български.Колко огромна беше изненадата ми,когато открих,че всъщност през цялото време,докато съм била тук, английският ми е задобрявал с всеки следващ ден и че аз реално нямам проблеми с четенето.И да,знам,че звучи странно,че чак сега го откривам,но ето каква лоша шега може да ни изиграе това,че сме неуверени понякога.
Нямаше кой знае колко за умуване.От доста време искам да прочета To All the Boys I've Loved Before и с едно щракване в Amazon я имах още на следващия ден.
Това е историята на Lara Jean,която за разлика от Лоръл в Писма до мъртвите с любов,която пише да починали звезди,пише на момчета,в които е била влюбена...тайно.Това е нещо като ритуал за сбогуване,когато не желае повече да се чувства по този начин.След това тя е пречистена и вече спокойно може да яде зърнна закуска,без да се чуди дали той харесва банани и да слуша любовни песни,без да мисли за него.Това си е нещо като екзорсизъм.Да не си помислихте обаче,че всички тези словоизлияния,които тя прави на белия лист се изпращат по предназначение?Неее !Те са строго секретно пазени в желязна кутия,подарък от починалата й майка,докато един ден...Да,познахте.Докатоо един ден те мистериозно не са изпратени на всички момчета,до които са били писани.
Lara Jean има две сестри.Малката Kitty и по-голямата Margot,която е приета в университет и заминава за далечната Шотландия,разделяйки се с дългогодишното си гадже Josh.Историята се заплита още повече,когато става ясно,че Lara винаги е бил тайно влююбена в него,а сега с мистериозно изпратените писма той ще го разбере.В типично женската си паника вместо да намери някакво логично решение,тя решава да се престори на двойка с Peter Kavinsky,в който наистина е била влюбена преди и който сега ходи с друга нейна бивша приятелка.Объркахте ли се?Заформя се такъв любовен триъгълник,че главата ви ще се завърти
.Засегнати са и семейните отношения между сестрите,включен е и самотния баща и лудата разгонена приятелка.Книгата ми хареса,но имаше и доста моменти,които ме дразнеха.Примерно "Елинор и Парк" и "Всички наши места" ми харесаха много повече.Трябва да усещам ясно изразената личност на героя,за да ми допадне и да кажа,че е моята кръвна група,а тук нещо не ми се получи.Самата Lara Jean ми дойде многооо незряла за годините си,но това предполагам може да се обясни с факта,че е израснала под сянката на доста властната си по-голяма сестра.
Може би направих и грубата грешка да изгледам едно видео с авторката,която ми стана адски антипатична(имаше нещо супееер неестествено в нея) и от там нататък вместо да си представям Lara като супер сладкото момиче от корицата на книгата,аз си я представях като Jenny Han: (гледайте на собствена отговорност)
Определено не беше моят тип четиво и то не заради сюжета.По-скоро не успях да вникна в личностите на героите и това ме подразни.Бяха ми малко повърхностни.
И докато не успях да усетя любовната искра в триъгълника,друго успя да ме впечатли доста повече.Понеже съм само дете и винаги съм си мечтала за пълна и весела къща,отношенията между сестрите ми се видяха много готини.И въпреки,че нямам опит,мисля,че Джени Хан се е справила с изграждането на отношенията и показвайки ги на читателя по-един достоверен начин.Книгата си имаше своите положителни и отрицателни черти.Не бих казала,че ме очарова,но беше едно много леко и приятно четиво за хладните дни в началото на есента.



















Някак между другото успях да вместя и "Книга за духовете"-първата книга от поредицата Хрониките на Спайдъруик от Тони Ди Терлизи  и Холи Блек.Със своите 109 страници и прекрасни илюстрации я приключих за час.Страшно сладка и мила история,която всъщност е само началото на приключенията на Мелъри,Джерард и Саймън,изпълнени с тролове,богърти, елфи и гоблини.Очарована съм ❤️


Скъпи читателю,
През дългите години на приятелството ни с Тони ние двамата по детински се вълнувахме от феи, духове, джуджета и всякакви фантастични същества, но не осъзнавахме колко ни сближава този интерес, нито пък предполагахме с какво може да ни сблъска той.
Един ден Тони и аз, заедно с още двама или трима писатели, бяхме поканени на среща с читатели в една голяма книжарница. След края на срещата раздадохме автографи, после побъбрихме и решихме да помогнем на книжарите да подредят столовете и книгите. Свършихме бързо и вече се канехме да си тръгваме, когато един от служителите приближи към нас и каза, че имаме писмо. Попитах за кого е писмото. И Тони, и аз бяхме изненадани от отговора.
- И за двамата - каза книжарят.



Писмото може да видите на съседната страница. Прочетохме го, после Тони се зае да разучава една страница, изпратена заедно с писмото. Беше фотокопие от стара книга. Когато го разгледа, Тони вдигна поглед и каза, че непременно трябва да видим книгата. Гласът му беше пресипнал от вълнение.
Бързо написахме бележка, пъхнахме я в плика, с който пристигна писмото, и отново го дадохме на човека от книжарницата, за да го предаде на трите деца - Мелъри, Джерард и Саймън Грейс.
След известно време намерих пред входната врата пакет, вързан с червена панделка. Няколко дни след това звънецът иззвъня. На прага стояха Мелъри, Джерард и Саймън. Поканих ги и те разказаха своята невероятна история.
Трудно е да опиша какво се случи после. С Тони се озовахме в свят, за който никога не бяхме вярвали напълно, че съществува. Сега вече знаем, че феите и джуджетата, духовете и елфите, чудовищата и тролите не са само в страшните детски приказки. Ние сме заобиколени от техния невидим свят и се надяваме, че ти, скъпи читателю, също ще отвориш очи за него.
Холи Блек Goodreads


Ето и трейлър към филма,който съм убедена,че ще бъде интересен.Мисля още тези дни да го изгледам.Кого заблуждавам...още тази вечер ще си го пусна :) :) 


А тук може да добиете представа що е то богърт,наслаждавайки се на прекрасни илюстрации ЦЪК



Няма коментари :

Публикуване на коментар