Общо показвания

събота, 5 септември 2015 г.

Дженифър Нилсен -"Фалшивият принц" / Jennifer A. Nielsen-"The False Prince"

Все си мисля,че не съм много претенциозен читател.Всичко,което ми трябва от една книга е да ме накара да усетя онова чувство под лъжичката.Все едно е последния ден от училището,петък след работа,неделя у дома с любимата храна приготвена от мама,разходка в библиотеката или в случая свободно време с хубава книга в ръка :) Мисълта ми е че жанр,герои,сюжет...нищо няма значение,стига да я има тази искра,това усещане,че книгата е една от "моите".Че ми е близка,интересна,че ме увлича и откъсва от реалността,показвайки ми нов свят,в който ми е хубаво да бъда.Да мечтая,да фантазирам с въображение,което не знае граници.
Дълго се оглеждах да видя какво ще изскочи на книжния небосклон и позволих на доста книжки да ме ухажват и изкушават,но "Фалшивият принц"беше една от малкото,която ме спечели и заложих на нея с поръчка от България.Истината е,че не мога да си позволя много такива своеволия,понеже доставката до Англия не е малка,за това трябва добра преценка кое си заслужава и кое не.
Дамян Дамянов се е погрижил за прекрасната корица в преливащо червено към леко оранжево с меланхоличен,замислен принц,който иска да изкрещи нещо на света,но устните му са решително стиснати.Големите сини очи са вперени в далечината,карайки го да забрави тежката корона на главата,направлявана от едвам видимите,но здрави конци,закачени за нея като марионетка.
Издателство Сиела са се доверили на Дженифър Нилсен,представяйки първата книга от трилогията й на българския читател,затова й се доверих и аз и тя не ме подведе.
Сега за момчето със замисления поглед.Да,това е Сейдж.Бедно сираче,което е принудено да краде храна от уличните сергии за да оцелее.Хитър,ловък и нахакан,малкия бандит живее ден за ден според законите на улицата.Тоест по-хитрия оцелява.Така е от години,до момента в който Конър,благородник от Картия,не решава да го откупи от сиропиталището,за да го включи в своята манипулативна игра за трона.
До вчера е имало крал,кралица и престолонаследник,но те са отровени с цел гражданска война и завземане на властта.Последния шанс да се избегне това е,ако дългогодишно изчезналият по-малък принц се появи и застане на трона.Всичко се  пази в огромна тайна,но времето изтича главоломно бързо.Поради голямата си прилика с принц Джарон,Сейдж и още три момчета са избрани да се състезават в тази битка на живот и смърт.Сейдж има не месеци,а дни да влезе в ролята и да заблуди всички,че той е законният глава на държавата.
Може би си мислите,че историята е предвидима и "Да,да...ясно е,че той ще пребори всички и ще спечели",но нищо не може да ви подготви за обратите,които идват един след друг в книгата.Лекичко ми падна ченето от изненада,ако мога така деликатно да се изразя :) В този момент бях "Охоо,тази книга май наистина била много добра !Отивам да си сваря не чаша,а цяла кана кафе и да сложа телефона на без звук".
Мислех да отделя на историята поне три дни,но с това темпо

я свърших за часове ! :)
Дано и следващите книги са толкова динамични.Препоръчвам книгата на всички YA фенове.


Няма коментари :

Публикуване на коментар