Общо показвания

петък, 21 август 2015 г.

Ерика Йохансен-"Кралицата на Тиърлинг" / Erika Johansen -"The Queen of the Tearling"

Издателство : Бард
Страници :400


Здравейте книжни приятели!

Явно лятото ми действа положително,защото от зададени 100 книги съм с цели три напред за тази година в моето Goodreads предизвикателство.Но нормално,като попадам на заглавия като "Кралицата на Тиърлинг"("The Queen of the Tearling") от Ерика Йохансен,която достига до нас благодарение на издателство Бард.Динамичен и влудяващо добър,този роман ми спря дъха.Из цял Лондон има налепени рекламни плакати на книгата и останах много приятно изненадана,когато открих,че вече е преведена на български благодарение на страхотните ревюта на  Милена Ташева в Аз чета,Stormy garden и  Writting is fun .Много е готино,когато целият свят чете нещо и ти заедно с него.


Тронът я очаква... ако живее достатъчно дълго, за да седне на него. На деветнайсетия й рожден ден войниците идват за Келси Глин, за да я ескортират до родното й място... и за да се погрижат да оцелее достатъчно дълго, за да може да получи онова, което е нейно по право.Но като много деветнайсетгодишни, Келси е непокорна, има високи принципи и вярва, че знае всичко. За разлика от много деветнайсетгодишни, й предстои да наследи кралство, което е на колене – корумпирано, покварено и опасно. Келси или ще стане най-страховитата владетелка, която кралството е познавало... или ще е мъртва до седмица.
Пристрастяващ дебют, който съчетава наративния устрем на „Игрите на глада“ с политическата интрига на „Игра на тронове“... Предстои филм по книгата от блестящия екип на „Хари Потър“!
Рандъм Хаус



Толкова да ми е допадала главна героиня не ми се беше случвало от доста време.Кралицата на Тиърлинг или просто Келси е естествена,силна и борбена (много автори искат това за своите герои,някои дори го наподобяват,но малко успяват да го постигнат наистина добре) .Много внимание има в детайлите,което се усеща.Всъщност всеки един от участниците в тази книга е силен като персонаж и си личи майсторското перо на Ерика Йохансен и любовта и удоволствието с които е писала.Начина,по-който са представени приемните родители,живота в Цитаделата...целият изграден свят ми взе акъла!Уникална книга!
Има щипка от всичко-идеален баланс.А най-странното е,че докато четях на няколко пъти настръхвах!Много въздействащи моменти има,които ме "изправяха на нокти".
Хем беше брилянтно написана и ме задоволи с много отговори,хем толкова много неща останаха неясни.Какво ще се случи с Джавел и отдавна изгубената Али,ще има ли справедливост относно тази подла змия Арлън Торни,на коя страна ще остане отец Тайлър,кой е Лазаръс Боздугана,какви тайни крие Феч и докъде ще се развият отношенията му с Келси?Дори Червената кралица ме влудява с този не дотам установен образ (това е лошата в книгата).Мислех,че ще бъде напълно безстрашна,безскрупулна и обрисувана без чувства,само сила,съчетана със злоба,но и тук се усети дълбочина и намек за история,която тепърва трябва да бъде развита.
Как второстепенните герои като Маржерит ще изиграят своята роля,каква е тайната на магическите амулети,къде е скрита короната,кой е бащата на Келси?Много
въпроси,които тепърва чакат своя отговор.
Сега няма да имам мира,докато не преведат и втората част,която вече е издадена.Да не говорим,че се чува и за филм с участието на Emma Watson,макар че не открих потвърждение в IMDb.



И понеже обичам да задавам тон,това е новата ми любима песен,която неспирно се върти в плейлиста,включително и докато чета :)

Не пропускайте "Кралицата на Тиърлинг"-заслужава си !

Няма коментари :

Публикуване на коментар