Общо показвания

събота, 29 август 2015 г.

Грегор и неговите проклятия.Филми и книжни прогнози за септември.

Книга 4-"Грегор и тайните знаци"
Книга 5-"Грегор и шифърът на ноктите"




Гостите са вече пред нашите врати,и ще ги посрещнем,както и преди.някой ще режат,други ще наливатбаща и майка,брат,сестра,изчезват в миг.Не знам далище видим друго вече ний.

Здравейте,booklovers


Днес ще си говорим за Сюзан Колис и нейната прекрасна поредица за Грегор.Едно от най-любимите ми неща са хубав сериал или вълнуваща поредица.Има нещо много интимно и лично,когато срещаш едни и същи герои отново и отново и то все по-пораснали.

Ето,че стигнах до края и както винаги ми е малко тъжно!!!Тези книжни приятели ще ми липсват.Когато имам деца,това ще е следващата поредица след Хари Потър,която ще ги окуража да прочетат.
Знам,че трябва да пиша за последните две книги по-отделно,но вие си знаете,че аз не мога така.Прочетох си ги заедно на един дъх и за мен са вече като едно.Вярвате ли ми,че на последната плаках?Или аз съм супер емоционална,или тази приказка ми влезе под кожата.
Ето какво се случи в предните три книги накратко:
Грегор живее с майка си,баба си и двете си сестри в малък апартамент.Забелязвате ли,че някой липсва?Да,бащата на малката Бутс,Линдзи и Грегор.Той е мистериозно изчезнал преди три години и половина и няма вест от него.Семейството на момчето има проблеми свързани с парите и други"земни"грижи,докато един ден малката Бутс не пада през решетката на пералното помещение и той я последва,като това ги отвежда на километри под Ню Йорк в странен и мрачен свят известен като Подземната страна.Там живеят гигантски говорещи животни-хлебарки,прилепи,плъхове,паяци и много други същества -както и хора с бледа кожа и виолетови очи ,които са си построили каменен град ,наречен Регалия.
Те са въвлечени в опасни приключения,които включват странни пророчества написани от 
Бартолъмю Сандуич за Грегор,който трява да избира-или да си тръгне или да спаси Регалия,като включително открива и баща си там пленен от плъховете.Някои създания там са приятели,но някои са смъртни врагове.
Последните две книги обаче са на по-сериозна тематика,включващи доста тежки моменти.
Благодарение на тях цялата поредица най-накрая доби завършен вид,като дори любовта не беше подмината (happy).Имах нужда от това на фона на войната и насилието.
Един от най-любимите ми моменти е този,но не си мислете,че ще ви издам подробности:


Лукса човекът,аз пред теб се кълна,

И в смъртта,и в живота единни ще бъдем.

В мрак и в пламъци ярки,в смут и война,
Аз наравно със своя,и твоя живот ще спася.

Всеки в Подземната страна си има прякор,освен обикновеното 

си название:
Хвъркачите са прилепите,пълзливците са хлебарките,предачите са паяците,гризльовците са мишоците и най накрая са плъховете...Най-жалкото е,че хората са "убийците",което е доста добре обосновано в книгата.Сюзан Колинс изобщо не ни щади.За пореден път намира начин да ни обрисува в черни краски,но не без основание.
Страниците бяха изпълнени с пълнокръвни герои като Лукса,Хауърд,Нике,Аврора,Рипред (моят любимец), Хазард,Картезиан,Викус,Нериса,Марет,Арес,Темп (другият ми любимец),Соловет и още много други.
На  моменти забравях,че книгата е детска,толкова ужас и горчивина имаше в нея.И въпреки,че Игрите на глада имат хиляди фенове,на мен Грегор май е по-любим.
А краят...свари ме във влака на връщане от работа.Бях права и в момента в който затворих последната страница и вдигнах тъжен и буквално потресен поглед усетих как хората около мен усетиха,че нещо не е съвсем ок.Окопитих се,за да не ми личи,но ми стана много криво.Остави ми солен вкус...като  на сълзи.



“The War Has Been Declared.

Your Ally Been Ensnared.

It Is Now Or It Is Never.
Break The Code Or Die Forever.

Time Is Running Out
Running Out
Running Out

To the Warrior Give My Blade
By His Hand Your Fate Is Made
But Do Not Forget the Ticking
Or the Clicking, Clicking, Clicking
While a Rat's Tongue May Be Flicking
With Its Feet It Does the Tricking
For the Paw and Not the Jaw 
Makes the Code of Claw

Time Is Standing Still
Standing Still
Standing Still

Since the Princess Is the Key
To Unlock the Treachery
She Cannot Avoid the Matching or the Scratching, Scratching, Scratching
When a Secret Plot is Hatching
In the Naming Is the Catching
What She Saw, It Is the Flaw
Of the Code of Claw

Time is Turning Back
Turning Back
Turning Back

When the Monster's Blood Is Spilled
When the Warrior Has Been Killed
You Must Not Ingore the Rapping
Or the Tapping, Tapping, Tapping
If the Gnawers Find you Napping
You Will Rot While They Are Mapping
Out the Law of Those Who Gnaw
In the Code of Claw” — 121 likes
“Never," said Gregor. "I'll never get rid of you, no matter how hard I try." It was no longer an effort to say the words. "I love you."
"I love you, too," said Luxa.
After that there was nothing left to say.” 

И за последно ще кажа едно огромно браво на издателство  Екслибрис !Кориците,ах кориците!Страхотни са ! Цялата поредица краси библиотеката ми  и съм много щастлива от удоволствието да я имам.


Седмицата не мина е без хубави филми.Ето моите две предложения  към вас.The Intouchables (ЦЪК) е доста старо филмче,от 2002 година,но пък е в пъти по-хубав от повечето продукции,които се правят последно време.Бях го гледала преди години и сега си припомних отново историята на Филип,която е по действителен случай.Другото ми предложение към вас е San Andreas (ЦЪК).Ако сте гледали "След утрешният ден" и ви е харесал,то и този ще ви бъде интересен.А и все пак това е Скалата :)








































А на края на август,септември е вече заплануван.Ето някои от книжките,които много бих искала да прочета през следващия месец.А вие обичате ли да планувате ?


Очаквайте скоро ревю на "Влакът на сираците" от Кристина Бейкър Клайн,а аз продължавам с моя книжен уикенд,като компания ще ми прави "Фалшивият принц".
До скоро :)


Няма коментари :

Публикуване на коментар