Total Pageviews

Моето книжно приключение в Лондон

Като заклет читател често ми се случва да гледам света през книгите ми.И понеже много често действието се развива в Англия и по-точно в Лондон,това ми даде възможност днес да тръгна на книжно приключение.Идеята ме заплени и без много да му мисля,вечерта си съставих импровизиран план,на сутринта си стегнах чантичката,заредих ойстъра и потеглих.



Първата ми дестинация беше THE BRITISH LIBRARY .Не мога да преглътна факта,че съм близо от година тук,а още не бях посетила този храм на книгите.И така след час път се озовах пред огромната и модерна сграда,побрала в себе си толкова знание.Като събота и почивен ден,в библиотеката имаше много хора,решили да я посетят заради уютната книжарничка на първия етаж,да се насладят на Magna Carta: Law, Liberty, Legacy изложението на стари документи или просто заради самата атмосфера като туристи.Имаше кътчета,в които хората се хранеха,пиеха кафе,учеха или просто се разхождаха,нарамили фотоапаратите.Но това,което ме порази беше абсолютната тишина.Mомента в който прекрачих вратите и бях проверена от охраната,шума и лудницата на Лондон останаха зад гърба ми!Изненадах се,понеже сградата е доста нов стил,далеч от архитектурата,която очаквах и на която бяха станала свидетел в библиотеката във Виена,но иначе беше доста разчупена и интересна.

И дааа това всичко е книги:

И не,не искам да се хваля с маникюра си :) Просто вчера,когато си го правих,не предполагах,че ще бъде в цветовете на British Library (червено,черно и бяло) и днес когато го осъзнах се почувствах още по-готино.Дали е съвпадения или не не знам,но понякога такива дребни неща навяват за съдба :)

Супер заредена и отпочинала се отправих към втората запланувана дестинация,която се намираше на съседната улица.Това е великолепната гара Kings Kross от романите на Дж. К. Роулинг.Спря ми дъха!Невероятна красота и огромен мащаб.Няма как да обхванеш цялата структура с един поглед.Ще има да обикаляш и да се въртиш доста дълго,докато решиш,че си видял голяма част от нещата,които са струпани там(на два пъти се изгубих в нея,и аз не знам как).Моята идея беше да се озова на платформа 9 и 3/4 и за малко да си помечтая,че ще хващам влака за Хогуортс.Ами така де,омръзна ми да бъда мъгъл!Но ако съм очаквала нещо по различно от огромна опашка Хари Потър фенове,жестоко съм грешала.Изкуших се и аз да се наредя за професионална снимка с очила,пръчка и специална жена,която се грижеше да ти се развява шала и т.н,но трябваше там да си остана с часове.Затова снимах,помечтах и се отправих на уж бърза обиколка из другите платформи,книжарницата housmans и останалите магазини.Напълних си очите!Ето малко от красотата там :














За последно само ще кажа,че съм възхитена от съчетанието на ново и старо.Покрай тези стари сгради са минавали карети с коне,а днес профучават нови BWT-а,вековете си летят,но те си стоят същите,запазени и поддържани.Например в основите на тази огромна бизнес сграда са запазени автентичните руини...ама сериозно ли !?!Гледам и не мога да повярвам.


И последната ми дестинация беше продиктувана от прочетената наскоро трилогия на Касандра Клеър-Адски устройства.И в трите книги има спомената  St Paul's Cathedral и докато четях,не спирах да си представям Лондон през очите на авторката.Казано,решено!Нарамих пак чантичката,преодолях тълпата от туристи,хванах си автобуса и криво ляво успях да се добера до катедралата.Този град наистина е лудница през уикенда.Но въпроса е,че стигнах.За мое огромно разочарование обаче мястото е винаги отворено за туристи,само в този момент беше запазено за частно събитие :( Но дори огледа от вън ме остави без дъх и думи.Толкова величествена!Прекрасна е.Ако някога имате път към Лондон,задължително трябва да я посетите.Въпреки тълпата ,многото мерки за сигурност (на всяка крачка имаше полиция,оградила и ограничила достъпа),на това място витаеше магия!Сигурна съм.А купола се вижда още в далечината.Е,Касандра Клеър-другият път ...



И щастлива доволна се отправих към дома,отнесена по нови книжни планове :)






No comments