Total Pageviews

Брандън Сандерсън-"Стоманеното сърце"(Книга 1) / Brandon Sanderson -"Steelheart"(Book 1)

Издателство :Artline
Страници: 456


Герои не съществуват. Всеки човек, който притежава сили - наричаме ги Епични - се оказа зъл.
Тук, в града, познат някога като Чикаго, извънредно могъщ Епичен - Стоманеното сърце - се самопровъзласил за император. Той притежава невероятна сила и може да контролира стихиите. Твърди се, че няма куршум, който да го нарани, не съществува меч, който е в състояние да разреже кожата му, никоя експлозия не може да го изгори. Той е неуязвим.
Изминаха десет години. Живеем, както можем. Никой не отвръща на удара... Никой, освен Възмездителите. Тайнствена група от обикновени хора, които са посветили животите си на изучаване на могъщи Епични, откриване на техните слабости и избиването им.
Името ми е Дейвид Чарлстън. Не съм част от Възмездителите, но възнамерявам да стана. Притежавам нещо, от което те имат нужда. Нещо безценно, изключително... Не предмет, а опит. Знам неговата тайна.
Виждал съм Стоманеното сърце да кърви.

Нямам опит с Брандън Сандерсън,освен "Ритматистът",която беше доста интересна и останах много приятно изненадана,че и "Стоманеното сърце"затвърди добрите ми впечатления от този автор.Сега разбирам защо е толкова популярен и че славата му изобщо не е прехвалена.Имам слабост към Marvel и почти няма филм,който да съм пропуснала за Spider man,The Avengers,Captain America,Hulk,X-Men и т.н.и затова първата книга от Възмездителите ми хареса страшно много.И само ще издам,че краят беше OMG!Реакцията ми беше доста бурна и звучна за два часа вечерта,събуждайки сладко спящата ми половинка,неподозиращ какво се случва...нападение,пожар ?!?Грешката му беше,че ми даде думата и трябваше да чуе целия сюжет,докато стигна до обратите,които са ме развълнували.Така че,предупреждавам ви,ако ще четете книгата до сутринта,да си имате едно наум :)
Убедена съм,че и втората книга "Зарево" също ще бъде много добра !Е,Брандън,определено имаш вниманието ми и засега съм напълно очарована :)
И понеже корицата на книгата е важна за мен,винаги е била и ще бъде съм безкрайно щастлива,че последно време попадам на такива красоти.
Artline са се постарали и се е получило много добре.

Видимо е, че “Стоманеното сърце” е тийнейджърско фентъзи, с дежурните приключения, трудности, първата любов, характерните за Сандерсън сюжетни лупинги и т.н. – и все пак е чудесно написана антиутопия, която си заслужава удоволствието. Спокойно може да се каже, че тя спада към категорията на “1984″ с наличието на острови от абсолютна власт сред море от пълно и безусловно подчинение. Сандерсън според мен пародира и бъдеще, в което технологията може да даде мощно предимство на едни хора и да остави тези с липса на достъп до нея в калта, нещо не твърде различно от съвременното цивилизационно деление. Но все пак ясното послание е едно – че властта винаги корумпира, а абсолютната власт покварява абсолютно, и че човешката същност не може да удържи моралните си категории пред лицето на неуязвимостта и свръхсилата. И е лесно да се направи връзката с чудовищността на повечето богове в историята – хората винаги са разбирали, че моралът е тук, между хората, и всяко свръхсъщество ще го отхвърли с лекота като парцал.Източник:Книголандия

No comments