Общо показвания

сряда, 11 март 2015 г.

Стефъни Пъркинс-"Целувка за Ана" / Stephanie Perkins-"Anna and the French Kiss"

Издателство :Егмонт България
Страници : 368

Ето така обичам аз! Страхотна книга след страхотна книга :) Чувствам се перфектно след книжната дупка,която ме беше погълнала през януари.Сега не мога да насмогна на хубави заглавия.Едно такова е "Целувка за Ана".Само да си кажа,че за мен книгата си е "Ана и френската целувка".Ами така де ! Сега като ще превеждаме заглавия да го правим като хората.А и всеки който е чел книгата ще потвърди,че малкият пропуск "френската" целувка всъщност е мноооого голям.(Сега съм на втората книга от поредицата и заглавието отново не е преведено коректно...и хич не разбирам защо?Много дразнещо).Но ако пропуснем и факта,че за пореден път книгата е известна по цял свят с определена корица,а ние отново сме решили да не последваме примера (което също много ме дразни),мога да кажа само готини неща за нея.Вдъхнови ме,зареди ме и ме наелектризира емоционално.По цял ден когато съм навън и пътувам съм с книга в ръка,затова когато се прибера вечер си изградих навик да обръщам внимание на други мои интереси и хобита.Така е от доста време и


много рядко правя изключения.Е,Ана е едно от тях.Буквално се прибрах,зарязах всичко (на кой му пука за вечеря,домакинска работа и прочие,когато има такова съкровище) и като хипнотизирана заврях отново нос в книгата.Само от време на време надавах възгласи (кискане,хлъцване,изненадано пръхтене ...) стряскайки моето момче,който изобщо не знаеше за какво става въпрос,но с огромно търпение изслушваше емоциите ми,изказани на глас.

И така до много късно вечерта,когато затворих книгата и доволно и предоволно се пренесох в света на сънищата,мечтаейки за Париж.
Je adore ce livre (според Google преводач означава "Обичам тази книга").Ами какво да се направи,като на френски знам само Je ne parle pas français , което буквално означава "Не говоря френски" :) :) Не случайно споменавам този дребен факт.Главната героиня Ана има горе долу същите познания като мен-тоест никакви за Франция,френската култура,храна,език и т.н.,но това не попречва на надутия и страшно известен писател (баща й) да я изпрати да учи там.Драстичната промяна от Америка във Франция сварва Ана напълно неподготвена и първите дни никак не са лесни за нея.
Оставям Ана да ви чака точно там,в началото на нейното приключение и се пренасям върху другият главен герой в книгата-Етиен Сен Клер.Не иска да спамя,за това без да издавам нищо само ще се прехласна за миг върху неговата личност.Първо,кой се казва Етиен ? Ама че страхотно име! Той е чаровен,неустоим и абсолютно  100% НЕ перфектен,което го прави още по-истински.
































Споменах ли,че книгата е за тинейджъри ? Как този факт не ме обезпокои и аз самата не знам.Как ми влезе толкова под кожата пак не знам.Но любовната приказка на Ана и Етиен (ама аз наистина съм влюбена в това име) е една от най-хубавите,които съм чела 






Препоръчвам я на всички романтични души,които обичат щастливият край !

Съвсем се отплеснах и забравих да ви спомена,че останалите герои в книгата са не по-малко очарователни от главните.А обстановката в Париж през очите на Стефъни Пъркинс те кара да мечтаеееш ... Малко напомня на стила на Джон Грийн,но 100000 пъти по-добър!Аз продължавам със втората част "Звезди за Лола" ( или по-правилно "Лола и момчето от съседната врата").Доволно потривам ръце,защото и тя е прекрасна,а аз съм само до средата,а има още една част от поредицата :) Март ще бъде романтичен :)

Една година в Париж? Звучи божествено. В действителност, обаче, 17-годишната Ана от Атланта не е очарована от перспективата да учи в гимназия толкова далеч от дома. Заради странната прищявка на баща си, тя трябва да зареже работата в киносалона, която й харесва, да не говорим за приятелите си и момчето, по което си пада. И въпреки че дори не говори френски, скоро Ана се научава да цени живота във Франция – ароматното кафе, криволичещите улички, великолепните сгради... и умопомрачително привлекателния Етиен Сен Клер. Той й показва колко красив може да бъде Париж и се превръща в най-добрия й приятел. Но колкото повече приятелството им ги сплотява, толкова по-несигурни стават те в чувствата си. И не само,защото Етиен е вече зает – ако трябва да сме честни, Ана също е. Но в града на светлините мечтите намират начин да се сбъднат... Дали Ана ще получи своята дългоочаквана парижка целувка?


„Целувка за Ана” е международен бестселър, който се нарежда в класацията за най-добри тийн книги на NPR за 2010 и заема 53-о място в класацията 100-те най-добри тийн книги на всички времена, отново на NPR. Романът е финалист на наградата Cybils за 2011 година, присъства и в листата за най-добра художествена литература на YALSA за 2012 г. „Дебютът на Пъркинс, предаден чрез симпатичния, интроспективен глас на Ана, е увлекателно и приятно четиво”, коментират от BOOKLIST. „Интелигентен диалог, свежи герои и интересно преплетени взаимоотношения... автор, който съчетава по елегантен начин романтиката с реалността”, пишат в KIRKUS. Убедете се и вие.





Стефъни Пъркинс е родена в Южна Каролина, израства в Аризона, дипломира се в университети в Сан Франциско и Атланта, а днес живее в планините на Ашвил, Северна Каролина заедно със съпруга си и котарак на име Г-н Тъмнъс. Тя е автор на романи за тийнейджъри и възрастни (които не се страхуват да си признаят, че тийн книгите са страхотни). Споделя, че работата й винаги е била свързана с книги – първо като консултант в книжарница, после като библиотекар, а днес като писател.

2 коментара :

  1. Ние с Мони планираме да се местим в Париж заради тази книга, заповядай с нас!
    П.П. Страхотно ревю, реално описа всичко, което изпитах към тази книга!

    ОтговорИзтриване
  2. УАУ Страхотно предложение :)Но аз вече открих своят Етиен Сен Клер в Лондон :D Но мога да ви пожелая Bon voyage.Сигурна съм,че Париж ви очаква със своите загадки и приключения.А книгата ме накара да мечтая,да изживея отново първите трепети на влюбването и да си припявам френски шансони :)Много се радвам,че съм успяла с думи да пресъздам поне частица от цялото великолепие,което е създала Стефъни Пъркинс .Обичам героини,които искам да ми бъдат приятелки ! Чак ме е яд,че Ана не е истинска :)

    ОтговорИзтриване