Общо показвания

понеделник, 8 декември 2014 г.

Сюзан Колинс-"Игрите на глада" / Suzanne Collins -"The Hunger Games"

Издателство : Екслибрис

"Happy Hunger Games! And may the odds be ever in your favor."

На първо място държа да подчертая,че книгата е на светлинни години пред филма,който буквално диша прахта многооо назад в сравнението между двете.
Второ искам да спомена,че "Игрите на глада" са голямо изключение,което реших да направя доста импулсивно.Изгледам ли веднъж филма,няма начин да посегна към книгата.Просто вече не ми е интересно.Но нямаше как да подмина тази поредица,за която си знаех,че ще си заслужава.За-слу-жа-ва си !
След като бях изгледала екранизацията на първата част преди време,всеки път,когато видех насилието или фалшът в нашето общество се сещах за Капитолът,изкуствените шарени хора,жътвата и безсмисления театър,разиграващ се понякога с цел манипулация,граничеща с мазохистично удоволствие да нараняваш.Така,че не беше толкова изненадващо,че можех да припозная познатият ни свят между редовете.
Главната героиня Катнис е земна,невероятно смела и естествена.Взета със сила от своя окръг 12 и запратена в столицата на държавата Панем,едно ехо,останало от някогашният САЩ,тя трябва да се включи в една смъртоносна надпревара,изградена върху страх,отмъщение и извратено чувство на забавление.Ето това е Жътвата-борба за оцеляване.Но тези,които налагат правилата и държат да бъдат спазвани ще останат дълбоко изненадани,защото покварени в своя егоистичен свят те са изключили от сметките си смелостта,лоялността и любовта,които са не по-слабо оръжие срещу несправедливостите в този живот.Впечатляващи 374 страници.

Можеш ли да оцелееш сам в пустошта, когато всички други са твърдо решени да не дочакаш утрото?

Още първата по-силна сцена ме завари с настръхнали ръце и сълзи,заседнали в гърлото.
Трето,което исках да кажа е,че "Грегор Горноземеца Кн.1 от Подземните хроники"също доста наклони везните към избора ми.Който си го може,си го може.Сюзан Колинс е невероятна,а емоциите и чувствата,които се изливат под перото й,те държат много много дълго време.И пак имам чувството,че остават толкова недоизказани неща за тази книга.Премълчаването ми относно другите силни персонажи,структурата на самата игра,на Капитола...но вие знаете къде да откриете отговорите :)


"– Не знам как точно да го обясня. Искам да умра като себе си. Това звучи ли смислено? – пита той. Аз поклащам глава.  Как можеш да умреш като някой друг?

– Не искам да ме променят докато съм там. Да ме превърнат в някакво чудовище, което не съм."


Задната корица на книгата :

В руините на някогашната Северна Америка се намира държавата Панем с блестящата си столица Капитол и дванайсетте й окръга. Капитолът е безмилостен и държи окръзите в подчинение, като ги принуждава да изпращат по едно момче и едно момиче на възраст между дванайсет и осемнайсет за ежегодните Игри на глада - реалити шоу, предавано на живо по телевизията.Катнис Евърдийн знае, че подписва смъртната си присъда, когато доброволно заема мястото на по-малката си сестра в Игрите. Катнис неведнъж е била близо до смъртта - и оцеляването се е превърнало в нейна втора природа. Но ако иска да победи, ще се наложи да избира между оцеляването и човечността, между живота и любовта. 

Няма коментари :

Публикуване на коментар