Общо показвания

неделя, 5 октомври 2014 г.

Лий Бардуго-"Сянка и кост" ("Гриша" Книга 1) / Leigh Bardugo -"Shadow and Bone"(Book1)

Издателство : Егмонт
Страници : 312

Великолепен, епичен, неустоим – това са само част от епитетите, с които читатели и критика отвъд Океана описват първия роман в новата трилогия „Гриша” - "Сянка и кост".
Това не е точно фентъзи роман и е трудно да се рамкира жанрово. Някои биха поставили книгата наравно с класическото или с епичното фентъзи, но тя е много повече от това. „Цар пънк” е наименованието, което самата авторка измисля – фентъзи, вдъхновено от естетиката, културата, митологията, политиката и социалния строй на Русия от началото на 19-и век.
Романът се появява на книжния пазар в САЩ през юни 2012 г. и не след дълго е обявена за книга на месеца от „Амазон” и влиза в челната десетка за бестселъри на „Ню Йорк Таймс”. Правата за трилогията са продадени в 13 държави. През септември миналата година става ясно, че "DreamWorks" са се заели с екранизацията на книгите и са привлекли към проекта продуцента на филмите „Хари Потър”.
Източник :Ladyzone


Ех,Лейни Тейлър!Какво ми причини?Със сигурност не трябваше да започвам "Сянка и кост" след невероятната трилогия за Кару "Създадена от дим и кост",която си сътворила.
А може би точно защото двете заглавия са толкова близки,подсъзнателно исках приказката да продължи...?
Разочаровах се и когато книгата свърши си отдъхнах.Какво ми става?Как може всички да са възхитени,а аз да нямах търпение да затворя последната страница?Може би съм посегнала към това заглавие в неподходящ момент?Знам ли...Алина Старков ме влуди.И аз самата не зная защо толкова много ми лазеше по нервите тази героиня!Книгата ми се видя някак повърхностна и предсказуема.Нищо ново,вдъхновяващо или разтърсващо нямаше за мен между страниците.Напротив-дори знаех какво ще стане до самият край.Ноооо тайничко се надявах нещо да се случи и да ме изненада.Това беше и причината да я дочета.А така ми се искаше да ми хареса...Самата идея на книгата беше много оригинална,но чувството,че Лий Бардуго не се възползва до край от потенциала на този нов свят не ме напускаше.Единствено Мал ми допадна доста,а в съзнанието ми постоянно изкачаше сравнението с Kristoff от "Frozen".


Равка е страна, разделена на две от Долината на смъртната сянка.Алина и Мак са сираци,израснали заедно в едно имение под покрива на техния покровител.Алина е тайно влюбена в Мал,но обстоятелствата ще ги разделят. Тя крие неподозираната сила, която е ключът към унищожаването на злото, дебнещо из Долината. И е причината Алина да бъде откъсната от всичко, което познава, и отведена в двореца. Там започва обучението й за член на Гриша – магьосническия елит на Равка, чийто лидер е мистериозният Тъмнейший. Мрачен и непроницаем, той притежава прелъстителен чар и ужасяваща сила. Ако Алина иска да последва съдбата си, тя ще трябва не само да отключи дарбата си, но и да се изправи срещу опасното си влечение към Тъмнейший. А Мал? Въпреки бляскаво бъдеще, което се разкрива пред нея, тя все не може да забрави приятеля си от детинство... 

За да бъде честно,ето едно по-различно ревю с думите на Габриела Кожухарова.


 

Няма коментари :

Публикуване на коментар