Общо показвания

четвъртък, 13 февруари 2014 г.

Джоди Пико-"Споделен живот" / Jodi Picoult-"My Sister's Keeper"



Чували ли сте за промиелоцитна левкемия ? Не? Сара и Брайън също,докато не им съобщават,че малката им дъщеричка Кейт е бола от нея.Двамата родители преминават през тежкият и безкраен процес ,опитвайки се да намерят лек за нея.Последната им надежда,намекната от лекуващият лекар на Кейт е евентуалното създаване на още едно дете,което би могло да помогне на сестра си.Тя вече има брат-Джес,но нещата са сложни,когато става въпрос за донорство.Той не е съвместим с нея.Малката Ана е създадена генетично в епруветка за да се избегнат грешки и за да се подсигурят родителите,че тя ще бъде подходяща за Кейт.Още в първите страници се сблъскваме с думите на малката Ана,която обяснява на своят адвокат защо е родена. :
"Обясненията са прекалено много:моята собствена кръв,течаща във вените на сестра ми;как сестрите ме държаха,за да ме надупчат с игли за белите кръвни телца,които да дадат на Кейт;как лекарят каза,че първият път не били взели достатъчно.Подутините и дълбоката болка в костите,след като дарих костния си мозък;инжекциите,които предизвикаха създаването на още бели кръвни телца вътре в мен,за да има допълнително за сестра ми.Фактът,че не съм болна,а все едно,че съм.Това,че единствената причина да бъда родена,е нуждата на Кейт от реколта."

Камбъл Александър е адвокатът,който ще се изправи в съда,опитвайки се да защити Ана от собственото й семейство.Нейното желание е :

"Тук съм за да ви наема-информирам го.
...-Съжалявам да го чуя.Но дори да бях готов отново да съдя Бог-а аз не съм,-не можеш да заведеш дело от името на някой друг човек.
...-Не Бог-отвръщам.-Просто родителите ми.-И добавям:-Искам да ги съдя за правата над собственото си тяло."
Поредното им желание е тя да дари бъбрек.Това се оказва последната капка в чашата от емоции,които по-малкото дете таи в себе си.
До тук сме убедени в правотата на малката Ана,възмущаваме се на родителите й,които имат очи само за едното дете,жертвайки другото в спасяването й.Но нещата в този роман не са черни и бели.Имаме възможността да се запознаем от близо с всеки един от героите в отделни глави.И на края на всяка едно от тях си казваш "И аз бих направила така !Тежките времена имат нужда от отчаяни мерки!".Люшкаш се между единият и другият чудейки се наистина ли ще има победител накрая?Възможен ли е един щастлив край?Могат ли да бъдат спасени и двете деца?
Последната глава от книгата е на Кейт.Там вече няма как да сдържите сълзите си.
Книгата е емоционално тежка,много тъжна но си заслужава всяка страница !!! 
 


















Баща пожарникар, майка юрист, първороден син и прекрасна дъщеричка Кейт. Идеалното семейство. Да, но нищо никога не е напълно идеално. Кейт се нуждае от много грижи и се налага семейството да създаде още едно момиченце със специални качества. Ражда се Ана, чийто живот неизбежно и непрестанно е свързан с този на Кейт. Двете живеят един споделен живот, докато тринайсетгодишната Ана решава, че не издържа повече и подава съдебен иск срещу родителите си. В житейската игра се включва и адвокат, който ще изиграе важна роля при вземането на решения.

Една житейска драма, която може да сполети всеки. Как ще постъпите, ако сте на мястото на майката, на бащата, на Ана, на Кейт, на адвоката, на съдията?... Джоди Пико, сама изправяла се пред подобна дилема, търси отговори на невъзможни въпроси. Поставя ги и на читателя, изпитва неговите чувства, предизвиква откровеността му, завладява мислите му и създава роман, който разтърсва, но и пречиства човешкото у всеки от нас.


Няма коментари :

Публикуване на коментар