Total Pageviews

Антоан дьо Сент-Екзюпери - "Малкият принц " / Antoine de Saint-Exupéry -"Le Petit Prince "


 Дълго време отлагах прочитането на "Малкият принц".В моето съзнание книгата представляваше роман,на който трябва да отделя поне седмица.И докато късно вечерта дъждът тихичко падаше и ромолеше по прозореца а аз уютно се бях сгушила в леглото с идеята да прекарам ноща с книга и горещо мляко с какао реших ,че е дошъл момента.Толкова се изненадах обаче когато открих,че действително книгата е толкова малка,та успях да я прочета за час.Но този час беше по ценен дори от седмицата която бях готова да отделя.Уникално написана.Останах възхитена,потапяйки се в света на това малко момче и неговите простички,но толкова дълбоки истини.Препоръчвам горещо :)

Цитати:

„Ако искам да видя пеперуди, трябва да изтърпя две-три гъсеници“


 Ако обичаш едно цвете, което съществува само в един екземпляр сред милиони и милиони звезди, това стига, за да си щастлив, когато гледаш звездите. Мислиш си: " Моето цвете е там някъде.." Но ако овцата изяде цветето, за теб сякаш угасват всички звезди! И това не е важно!"



 „ Времето, което си изгубил за твоята роза, я прави толкова важна“.


„ Ето моята тайна. Много е проста: истински се вижда само със сърцето. Същественото е невидимо за очите“


„Знам една планета с един червендалест господин. Той никога не е помирисвал цвете. Никога не е поглеждал звезда. Никога не е обичал никого. Никога не е правил друго, освен сметки. Цял ден повтаря като теб: „Аз съм сериозен човек! Аз съм сериозен човек!”, и се надува от гордост. Но това не е човек, а гъба!“




















„ Какво значи „да опитомиш“?... ... ако ме опитомиш, ние ще изпитваме необходимост един от друг. За мен ти ще бъдеш единствен на света. За теб аз ще бъда единствена на света... В живота ми ще грейне слънце, погледни! Виждаш ли житните ниви ей там? Житните ниви не ми напомнят нищо. И това е тъжно! Но твоята коса е с цвят на злато. И когато ме опитомиш, ще бъде прекрасно! Житото, което е златисто, ще ми напомня за теб. И ще обичам шума на вятъра в житата“

„ Хората – каза малкият принц – се пъхат в бързите влакове, но вече не знаят какво търсят. И затова започват да се движат, но се въртят в кръг...“

No comments